استاندار خراسان رضوي در ديدار با سفير كشور دانمارك در جمهوري اسلامي ايران، از آمادگي استان براي برقراري روابط دو جانبه با همه كشورهاي دوست، بر اساس اصل احترام متقابل خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد حسين فروزان مهر در اين ديدار، اظهاركرد: ايران از گذشته دور، همواره براي توسعه روابط مسالمت آميز و دوستانه با همه كشورهاي دنيا آمادگی داشته است، اما روابط سلطه جويانه و استعماري را هرگز برنخواهد تافت.

وي با اشاره به طراحي خطوط كلي نظام از سوي رهبر فرزانه و شجاع انقلاب، گفت: با توجه به مباني اعتقادي و مذهبي ملت ايران، معظم له نه تنها يك رهبر سياسي كه حجت خدا بر مردم نيز هستند.

فروزان مهر با بيان اينكه ملت ايران 34 سال پيش با انقلاب شكوهمند خود، حكومت دست‌نشانده نظام سلطه را در هم كوبيد، افزود: عزم ملت ايران در حفظ استقلال و آزادي خود، همچنان پا برجاست و حضور پر شور و متراكم آنان در مراسم سالگرد پيروزي انقلاب در اقصي نقاط كشور گواه روشني است كه تحريم ها و فشارهاي دشمنان نه تنها در اراده آنان خللي ايجاد ننموده، بلكه عزم آنان در دفاع از انقلاب اسلامي مستحكم تر شده است.

وي در همين راستا با اشاره به برگزاري همزمان دو انتخابات در سال آينده، گفت: ملت ايران در انتخابات پيش‌رو نیز بار ديگر با حضور پرنشاط سياسي در پاي صندوق هاي راي، از آرمان هاي نظام اسلامي دفاع خواهند كرد.

فروزان مهر افزود: ايران از كشورهاي قدرتمند منطقه، با پيشينه غني تاريخي و فرهنگي است كه اين مساله بر لزوم حفظ احترام به ملت ايران و شعاير و اعتقادات آنان، بيش از بيش مي افزايد.

وي با اشاره به پيشرفت هاي چشمگير ايران در توليد علم و فناوري و تربيت جوانان خلاق و دانشمندان تراز اول جهاني در رشته هاي مختلف علمي، گفت: كشور ما با اتکا به توان داخلی، در دستيابي به انرژي هسته اي و استفاده صلح آميز از آن نيز طی سال های اخیر، توفيقات قابل‌توجهي داشته است.

استاندار خراسان رضوي در ادامه، با اشاره به تصميم مقامات دانماركي مبنی بر خروج 650 نيروي نظامي اين كشور از خاك افغانستان تا پايان سال 2014، گفت: انتظار مي رود نظاميان ساير كشورها نيز به مرور خاك اين كشور را ترك كرده و ساير كشورها به افغانستان در مسير سازندگي و اجراي پروژه هاي اقتصادي، كمك كنند.

وي از آمادگي خراسان رضوي براي همكاري با كشور دانمارك به منظور معرفي زمينه هاي سرمايه گذاري در افغانستان خبر داد و اظهار اميدواري كرد: با مشاركت مردم افغانستان در اجراي اين پروژه ها، خاطره خوشي از دولت پادشاهي دانمارك در ذهن شهروندان افغاني، نقش بندد.

استاندار خراسان رضوي در ادامه، تصريح كرد: با وجود تلاش دو جانبه براي توسعه همكاري هاي مشترك و با توجه به وجود نيروهاي متخصص و توانمند، آمادگي داريم تا در صورت ايجاد زمينه كار مديريت شده، تبادل نيروي كار و همچنين دانشجو و استاد ميان دو كشور را دنبال نماييم.

وي با بيان اينكه در حال حاضر، از ايران اقلام متعددي، مانند فرش و ديگر صنايع دستي، خشكبار، محصولات كشاورزي، مواد معدني، مصالح ساختماني و محصولات پتروشيمي به كشور دانمارك صادر مي شود، افزود: با ايجاد بستر مناسب، زمينه استفاده خراسان رضوی از همكاري و فناوري دانمارك در حوزه صنعت سيمان، نيروگاه هاي برق بادي، پتروشيمي و صنايع غذايي وجود دارد.

فروزان مهر گفت: به لحاظ موقعيت جغرافيايي، خراسان رضوي دروازه ورود به كشورهاي مشترک المنافع آسياي ميانه به شمار رفته، همين طور در مسير دو كريدور بين المللي شمال – جنوب و شرق- غرب قرار دارد و مي تواند زمينه حضور فعال و ترانزيت كالا و به ویژه اجراي پروژه هاي مشترك با کشور دانمارک در اين كشورها را فراهم نماید.

فروزان مهر با اشاره به نشست مشترک سفير دانمارك با بخش خصوصي فعال در حوزه اقتصاد خراسان رضوي، تاكيد كرد: بخش خصوصي مي تواند شرايط مناسبي براي توسعه مراودات اقتصادي مشترك ايجاد نمايد، ضمن اينكه اميدواريم كشور دانمارك نيز فرآيندهاي اداري را براي فعاليت بخش خصوصي ايران در این کشور، تسهيل نمايد.

در اين ديدار سفير دانمارك در جمهوري اسلاي ايران نيز با اشاره به حضور خود در مراسم سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، تصريح كرد: با حضور در ايران و آشنايي با تاريخ اين كشور، به بزرگي ملت مسلمان ایران و انقلاب آنان اعتقاد راسخ يافتم.

«آندرس کريستين هوگارد» همچنین با اظهار تمايل به توسعه مناسبات و همكاري هاي دوجانبه بخش هاي دولتي و خصوصي دو كشور با توجه به وجود بستر هاي مناسب، از آمادگي اين كشور براي تبادلات فرهنگي و همكاري در جهت مقابله با قاچاق مواد مخدر با كشور ايران و به ويژه استان خراسان رضوي خبر داد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.