اعضاي جنبش پزشكان و پرستاران مصر روز گذشته در مقابل وزارت بهداشت مصر در اعتراض به وضعيت صنفي خود دست به تظاهرات زدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اهرام آنلاين، اين گروه از پرستاران و كاركنان بخش درماني اظهار داشته اند كه خواهان افزايش دستمزد، بهبود شرايط كار و وضعيت معيشتي و همچنين برخورداري از ثبات شغلي هستند. 

صدها تن از كارآموزان و دستياران پزشكان مصري روز گذشته با تظاهرات در مقابل وزارت بهداشت مصر اعتراض خود را به گوش مقامات دولتي مصر رساندند.

"تحرير مختار" يكي از اعضاي اين انجمن در شهر "اسكندريه" اظهار داشته كه يكي از خواسته هاي معترضين اجراي مجدد نظام درماني و بهداشتي موسوم به "تكليف" است كه طي آن كارآموزان مصري براي سپري نمودن دوره كارورزي خود به شهرها و مناطق مختلف اعزام مي شوند. معترضين هم چنين خواستار آن هستند كه دوره كارآموزي خود را در ارتش، دستگاه پليس و وزارت نفت سپري نمايند. 

پزشكان مصري نيز خواهان احترام گذاشتن وزارت بهداشت‌ آن كشور به تصميم موسوم به تصميم 197 مصوب سال 2012 هستند كه طبق آن پاداش و تسهيلاتي براي پزشكان در نظر گرفته شده است. پزشكان مصري از دولت به دليل عدم تحقق وعده هاي خود در اين باره گلايه دارند و در قالب سنديكاي پزشكان مصري نيز اعتراض خود را بيان كرده اند. 

مختار همچنين به "اهرام آنلاين" گفته است كه اين تظاهرات اعتراضي از 10 فوريه اغاز شده و تا تحقق وعده هاي دولت به پزشكان و پرستاران ادامه خواهد يافت. وي در اين باره افزوده است "در صورتي كه خواسته هاي ما عملي نشوند بار ديگر به تظاهرات خود در مقابل وزرات بهداشت مصر ادامه خواهيم داد و خواسته هايمان را بيان خواهيم نمود." 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار