امام جمعه سروآباد گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی امر به معروف و نهی از منکر بود و تداوم آن هم با نهادینه کردن این دو فریضه الهی امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، ماموستا سیداحمد سجادی در جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سروآباد، اظهار کرد: پیامبران از آدم تا خاتم برای امر توحید، تبلیغ دین و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر آمده‌اند و هر زمان که ملت‌ها در امر به معروف از پیامبر خویش پیروی کرده‌اند آن قوم رستگار بوده‌اند.

به گفته امام جمعه سروآباد، قرآن به عنوان قانون اساسی مسلمانان و دین اسلام امر به معروف را بر مسلمانان واجب کرده به گونه‌ای که بیشتر از سایر واجبات بر توجه به این مهم تاکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام به مسلمانان حکم می‌کند همانگونه که واجبات دین را ادا می‌کنند، در تمامی زمان‌ها و مکان‌ها نسبت به اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر نیز توجه داشته باشند.

رئیس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سروآباد جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را تا بدانجا خواند که پیامبر گرامی اسلامی می‌فرماید" اگر کسی از شما منکری دید باید با دست از آن جلوگیری کند و اگر امکان نداشت، با تبلیغ و در نهایت باید آن منکر را طرد و منزوی کرد".

ماموستا سجادی خاطرنشان کرد: از آن جایی که خداوند با قرار گرفتن مسلمانان در مقابل دشمنان از آنان به عنوان مجاهد نام می‌برد، امر به معروف و نهی از منکر نیز جهاد فی سبیل‌الله است و آمران به معروف و ناهیان از منکر هم مجاهدان واقعی هستند که در راستای تحقق فرامین خداوند قدم برمی‌دارند.

وی یادآور شد: در جامعه‌ای اسلامی اگر امر به معروف و نهی از منکر نهادینه شود، سیاست، اقتصاد، اجتماع و فرهنگ آن جامعه بر مبنای اسلام خواهد بود و در مسیر درست حرکت خواهد کرد.

امام جمعه سروآباد در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه توجه نشود، اشرار حاکم خواهند شد و آن وقت جامعه مملو از آسیب‌های اجتماعی شده و در مسیر انحراف قرار می‌گیرد./ج1

برچسب ها: کردستان ، انقلاب ، انحراف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.