شادي پريدر، استاد بزرگ شطرنج بانوان کشورمان در طول مسابقات ليگ باشگاهي در ترکيب تيم پتروشيمي بندرامام به عنوان کاپيتان حضور داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ حضور شادي پريدر در مسابقات ليگ باشگاهي شطرنج امسال در حالي بود که وي با دنياي بازيگري خداحافظي کرده و فعاليتش را در بخش مربيگري در تيم‌هاي فعلي دنبال مي‌کند.

شادي پريدر، استاد بزرگ شطرنج بانوان کشورمان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به آنکه در رشته شطرنج سن، تعيين کننده نوع فعاليت شطرنجبازان نيست، من در مسابقات مختلف براساس دلايل شخصي شرکت مي‌کنم، البته بايد بگويم که من از بازي در سطح ملي خداحافظي کرده ام و در تورنمنت‌هاي آزاد بين‌المللي شرکت مي‌کنم.

وي گفت: در رشته شطرنج وضعيت به‌ گونه‌اي است که بازي در ليگ هيچ تداخلي با مربيگري ندارد. به دليل خداحافظي از تيم ملي، در مسابقات قهرمان کشوري شرکت نکردم اما در مسابقات ليگ و پيکارهاي آزاد حضور مي‌يابم.

گفتنی است، اين مسأله فقط مختص به شادي پريدر نيست بلکه براي تمامي فعالان شطرنج در ايران و خارج از کشور هم صدق مي‌کند، چون در شطرنج محدوديت سني وجود ندارد.
حضورم در مسابقات خاص مشکل ساز نمي‌شود
کاپيتان تيم شطرنج بانوان پتروشيمي بندرامام در ادامه ضمن مثبت ارزيابي کردن سطح کيفي مسابقات ليگ برتر امسال اظهار داشت: سطح کيفي وفني رقابتهاي امسال نسبت به سالهاي گذشته با رشد قابل توجهي همراه بود.

وي تصريح کرد: بالاخره پس از سالها سه تيم مدعي در شطر نج بانوان (پتروشيمي بندر امام، تايدواتر هرمزگان و دانشگاه آزاد اسلامي) به طور مشترک در مسابقات ليگ باشگاهي شرکت کردند. اما از ميان اين تيمها پتروشيمي به طور مقتدرانه و بدون شکست امسال به قهرماني رسيد.

وي گفت: حضور تمامي ملي پوشان به جز شايسته قادر‌پور در مسابقات ليگ شطرنج امسال، قهرمانان رده‌هاي سني مختلف شطرنجبازان خارجي و بازيکنان رده‌هاي سني نوجوانان و جوانان حاکي از بالا بودن سطح کيفي مسابقات بود.

وي تصريح کرد: به طور کلي ارنج سني ليگ پايين آمده است و اين امر به نفع شطرنج ايران است چون در آينده‌اي نه چندان دور آنها هرکدام يکي از مدعيان قدرتمند حضور در تيم ملي محسوب مي‌شوند.

وي در خصوص اختلاف 13 امتيازي تيم پتروشيمي قهرمانان با نايب قهرمان ليگ گفت: به دليل آن که ما در نيم فصل نخست ليگ در ترکيب تيم از حضور شطرنجبازان خارجي استفاده کرديم اين امر باعث افزايش اختلاف امتياز تيم ما با ديگر حريفان شد به طوري که عنوان قهرماني را با اقتدار کسب کرديم.

گفتني است؛ اعضاي تيم شطرنج پتروشيمي بندرامام را شادي پريدر، ميترا حجازي‌پور، سارا سادات خادم، حکيمي‌فر و مينا عسگري‌زاده تشکيل داده اند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار