معاون رییس‌جمهور در اجرای قانون اساسی با تأکید بر اینکه دولت بیانات رهبری را نصب‌العین خود قرار می‌دهد، گفت: بیانات رهبر انقلاب آغاز فصل جدیدی در همکاری میان مسئولان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "سیدمحمدرضا میر تاج‌الدینی" معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت بیانات رسای رهبر معظم انقلاب در مسایل داخلی و بین‌المللی افزود: بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همانند گذشته فصل‌الخطاب همه موضوعات بوده و هست.

وی با اشاره به تجلیل رهبر معظم انقلاب از حضور حماسی ملت در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن امسال که این حضور عظیم را نمایانگر چهره واقعی ملت دانستند، گفت: مردم ما با این حضور حماسی برگ دیگری از تداوم نظام اسلامی را ورق زدند و بر آن صحه گذاشتند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این موضوع گواه آن است که همه مسئولین باید دست به دست هم داده و در جهت خدمت به مردم و دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبعیت از رهبری تلاش مضاعفی داشته باشند.

میر تاج‌الدینی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مسائل داخلی از جمله حادثه قم در راهپیمایی 22 بهمن، افزود: ایشان بیانات روشن و شفافی درباره ابعاد این حادثه به‌طور جامع بیان کردند و دولت نیز بر خود فرض می‌داند همانند همیشه بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی را پایان‌بخش همه مسائل بداند.

*** عده‌ای همواره سعی دارند حادثه قم را به دولت نسبت دهند

حجت الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی با بیان این‌که متأسفانه برخی‌ها خواستند مانند همیشه حادثه قم را به طرفداران دولت نسبت دهند، اظهار داشت: این حادثه ازسوی هیچ جریان سیاسی تأیید نشده و دراین‌باره رهبری تکلیف همه را روشن و خاطرنشان کردند که: گله امروز من‌ از برخی سران و مسئولان موجب نشود عده‌ای راه بیفتند و علیه این و آن شعار دهند.

***مواضع دولت در عرصه بین‌المللی نیز منطبق با مواضع رهبری است

وی درباره تشریح بیانات رهبری در ابعاد بین‌المللی نیز گفت: مواضع دولت در عرصه‌های بین المللی همواره منطبق با مواضع رهبری بوده و هست.

معاون رئیس‌جمهور افزود: مواضع رهبری درباره پرونده هسته‌ای و مذاکره ایران با آمریکا همواره بسیار مستدل، جامع و منطقی است و این آمریکاست که به یک رفتار دوگانه مبتلا شده و از یک‌سو با تشدید تحریم‌ها می‌خواهد حرف خود را به کرسی بنشاند و از سوی دیگر برای هدایت افکار عمومی جهان بحث مذاکره با ایران را مطرح می‌کند.

میرتا‌ج‌الدینی اضافه کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تصریح کرده‌اند، نظام اسلامی و ملت ایران به‌عکس دولت‌مردان آمریکایی، اهل‌منطق هستند. بنابراین اگر از طرف مقابل حرف و رفتار منطقی ببینند، به آن پاسخ مناسب می‌دهند.

وی در ادامه با بیان این‌که موضع دولت در این راستا منطبق با نظرات رهبری است، تصریح کرد: رییس جمهوری در سخنان خود در مصر و نشست‌های دیگر در داخل و خارج کشور به‌طور شفاف مواضع دولت را درباره پرونده هسته‌ای کشورمان و مذاکره ایران با آمریکا بیان کرد.

*** تلاش مضاعف دولت در حل مشکلات معیشتی مردم

معاون رییس‌جمهور در اجرای قانون اساسی یادآور شد: دولت عزم خود را در ماه‌های پایانی عمر خود برای حل مشکلات دوچندان کرده است و با تکمیل پروژه‌های ناتمام و تدبیر سعی دارد تا مشکلات پیش‌آمده در مسائل کشور به‌ویژه اقتصادی را تسهیل نماید.

میرتاج‌الدینی با اشاره به دیگر فرازهای بیانات رهبر معظم انقلاب درباره همکاری و هم‌افزایی میان مسئولین، تأکید کرد: با توجه به شرایط مختلفی که در مسائل اقتصادی کشور پیش می‌آید، انتظار می‌رود برای حل آن شاهد همکاری‌های لازم از سوی سایر قوا به‌خصوص مجلس باشیم.

***بیانات رهبری آغاز یک فصل جدید در همکاری میان مسئولین

معاون رییس جمهور در ادامه ابراز امیدواری کرد که با بیانات شیوای رهبر معظم انقلاب فصل جدیدی در همکاری بین قوا آغاز شود تا دولت در چند ماه باقی‌مانده از عمر خود بتواند با آرامش بیشتری نسبت به امور اجرایی کشور و خدمت به مردم کارها را پیش ببرد.

میرتاج‌الدینی اظهار داشت: این امر مستلزم همکاری و هم‌افزایی بیشتر قوای سه‌گانه کشور نسبت به یکدیگر برای حل مشکلات کشور به‌ویژه در بعد معیشتی است که می‌تواند راهگشا و مؤثر واقع شود.

وی در ادامه یادآور شد: همان‌طور که از بیانات رهبری استنباط می‌شود آرامش در کشور و رفاقت و همراهی مسئولین نقش اساسی را در مقابله با دشمنان نظام و برای عبور از سختی‌ها و مشکلات داخلی دارد.

میرتاج‌الدینی افزود: بر این اساس باید از نشر مطالب تنش‌زا از سوی برخی‌ها میان قوا اجتناب کنیم تا آرامش تداوم داشته باشد و با این اقدام در واقع تبعیت عملی از بیانات بسیار تعیین کننده رهبری را به‌نمایش بگذاریم.

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار