فدراسیون وزنه برداری کشورمان برای مسابقات تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان چه برنامه ای را در سال 92 دنبال می کند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان در سال 91 توانست سال خوبی را سپری کرد و در مسابقات جهانی و المپیک نتایج فوق العاده ای را بدست آورد.
فدراسیون وزنه برداری در سال آینده نیز می تواند با برنامه های رو به جلو و ارزيابي نفرات جوان تر در عرصه های بین المللی، وزنه برداران تازه نفسی را به ترکیب تیم ملی وزنه برداری ایران اضافه کند که این مسابقات می تواند مسابقات قهرمانی آسیا و بازی های کشورهای اسلامی باشد.
باید در سال 1392 هجری شمسی تقویم فدراسیون وزنه برداری برای روی صحنه آمدن نفرات جویای نام باشد چون هنوز مصدومیت های برترین های المپیک التیام نیافته است.
نفراتی همچون سلیمی، انوشیروانی، رستمی و نصیرشلال  که با مصدومیت مواجه هستند در مسابقات پیش رو می توانند میدان کسب تجربه برای جوانترها باشد.
مسابقات پیش رو در سال 1392:
 
در فروردین: مسابقات جهانی نوجوانان ازبکستان،  اردیبهشت: رقابت های جهانی جوانان پرو، اردیبهشت: قهرمانی آسیا در ازبکستان، خرداد: بازی های کشورهای اسلامی اندونزی و مهرماه قهرمانی جهان در لهستان را داريم که همانطور که ذکر شده میادین ارزنده ای برای سنجیدن توانایی وزنه برداران جوان کشورمان بوجود آمده است ولی اگر فدراسیون وزنه برداری از یکی از این رقابت ها صرف نظر کند تعداد جوانان کمتری به مسابقات اعزام می شوند پس بهتر است که اردوهای تیم ملی وزنه برداری پر باشد و از نفرات با انگیزه برای جابجایی اوزان مختلف استفاده کند تا این پشتوانه سازی بیشتر شود و تیم ملی وزنه برداری به جای یک تیم، 2 تیم آماده داشته باشد.
 
مسابقات قهرمانی آسیا در اردیبهشت سال 1392 انجام می‌شود که 8 وزنه‌بردار در این رقابت‌ها به میدان بروند و 8 وزنه‌بردار دیگر نیز در بازی‌های کشورهای اسلامی در اندونزی که خرداد برگزار می‌شود محک خواهند خورد تا بالاخره نفرات برتر این 2 رقابت به قهرمانی جهان در لهستان که مهر ماه است اعزام شوند.
فدراسیون وزنه برداری توانایی بالایی دارد يکي میدان دادن جوانان در عرصه‌ ‌های بین‌المللی، اعزام تیم‌های متعدد به مسابقات گوناگون آسیایی و حتی جهانی از اقدامات مفيدي است که فدراسيون وزنه برداري بايد به آنها عمل کنند.
 
با اتمام لیگ وزنه‌برداری نفرات مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی حضور دارند که سال‌ها پشت درها تیم ‌ملی وزنه‌برداری هستند. از دسته 56 کیلوگرم تا دسته فوق سنگین ترافیک بالایی از نفرات جوان وجود دارد که بهتر است مسابقات سطح پایین تری را برای کسب تجربه به نفرات جویاي نام بدهند.
با داشتن چند تیم آماده، می‌توان رقابت و انگیزه را بین نفرات حاضر در لیگ وزنه‌برداری زنده کرد و نباید کم بودن نفرات برای اعزام به مسابقات آسیایی را بهانه کرد و به یک دوره مسابقه پر مدال پای گذاشت، اگر رقابت های سنگین‌تر را برای آزمایش نفرات تیم ملی پاي ریزی کنیم به مراتب در سال‌های آینده نفرات اميدوارتري را برای المپیک 2016 برزیل خواهیم داشت. هم چون گفته‌های حسین رضا زاده که سعی دارد پشتوانه‌سازی را برای المپیک 2016 داشته باشد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار