با ارسال نامه جمعی از نخبگان ایران به ریاست جمهوری مصر، جمال حشمت ضمن استقبال از این ابتکار عمل قطع رابطه با ایران را اشتباهی بزرگ خواند بر استفاده از تجارب و خبرگی بزرگان ایرانی در زمینه های مختلف تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایجی پرس، "جمال حشمت" عضو مجلس شورای مصر و یکی از سران اخوان المسلمین با اشتباه خوانده قطع روابط با ایران افزود: باید این اشتباه جبران شود، استفاده از تجارب دانشمندان ایرانی در زمینه های مختلف یک امر طبیعی و یک فرصت فوق العاده است که باید آن را غنیمت شمرد.

وی تاکید کرد شروع یک چنین روابطی در گرو آنست که ابتدا روابط بین دو کشور بزرگ منطقه یعنی مصر و ایران به شرایط طبیعی باز گردد.

جمال حشمت در ادامه با تاریخی خواندن روابط مصر و ایران قطع این رابطه در رژیم سرنوگون مصر را خطایی بزرگ توصیف کرد و آن را ناشی از کوته نطری استراتژیک نظام سابق دانست. وی تاکید کرد مصر به هیچ کشور بیگانه ای اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمی دهد اما رابطه دو طرفه با ایران و استفاده از تجارب و خبرگی علمای ایرانی را در جهت حفط و تامین مصالح عالی دولت و ملت مصر دانست.

گفتنی است، تصریحات جمال حشمت در واقع ابراز رضایتی و استقبالی است از نامه ارسالی دانشمندان کشورمان به رئیس جمهور مصر برای انتقال تجربه ایران به این کشور.


برچسب ها: ایران ، جمال حشمت ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار