استاندار اردبیل گفت: صدور کارت ملی هوشمند زیر‌ساخت اساسی و پایه‌ای برای توسعه شبکه هوشمندی است که در افق 1404 باید در دستیابی به آن بسیار کوشا و موفق عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اکبر نیکزاد امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه ثبت احوال با محوریت ارائه خدمات الکترونیکی به هموطنان افزود: راه‌اندازی اولین ایستگاه صدور کارت ملی هوشمند در همین راستا صورت می‌گیرد چرا که کارت ملی هوشمند در حقیقت یک کامپیوتر ساده و کوچک است که با اتصال به یک کارت‌خوان می‌تواند به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد.

وی ضرورت حفاظت و صیانت از کارت ملی هوشمند را با توجه به تجمیع سایر کارت‌ها در آن و حساسیت حفظ حریم خصوصی افراد یادآور شد و گفت: همین که ایرانیان با ضریب امنیت بالاتر صاحب کارتی می‌شوند که اطلاعات شخصی آنها در آن به ثبت رسیده و می‌توانند از آن در حوزه‌های مختلف استفاده کنند جای قدردانی دارد چرا که ما با این زیر‌ساخت‌ها امیدوار هستیم در آینده‌ای نه چندان دور تمام فعالیت‌هایمان را به صورت هوشمند و دیجیتالی انجام داده و کارها را به سرانجام برسانیم.

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به توسعه روز‌افزون فناوری‌ها و امکانات جدید در حوزه احراز هویت اشخاص و اقشار مختلف جمعیتی افزود: در یک فرایند رو به جلو در سال‌های اخیر شاهد افزایش بسیار مطلوب برنامه‌های اجرایی با محوریت فناوری‌های جدید هستیم به طوری که صدور کارت ملی هوشمند می‌تواند زمینه‌ای را فراهم کند تا یک شهروند ایرانی خدماتی از حوزه‌های اجرایی و خدمات‌رسان دریافت کنند.

نیکزاد گفت: با همت دولت خدمتگزار حرکت‌های مثبتی در بخش‌های گوناگون برای توسعه و تقویت برنامه‌های شتاب‌دهنده با تکیه بر اصول و فناوری‌های جدید شکل گرفته که انتظار داریم به صورت همه جانبه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های درستی را شاهد و ناظر باشیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های الکترونیکی افزود: هر روز بر سهولت کارها به واسطه الکترونیکی شدن اقدامات افزوده می‌شود و کارت ملی هوشمند نیز در همین راستا صادر خواهد شد.

نیکزاد ظرفیت‌های کارت ملی هوشمند را یادآور شد و گفت: داشتن امضای الکترونیکی و اثر انگشت امکان هرگونه سوء استفاده از کارت هوشمند را از بین برده و به ارتقای امنیت اجتماعی کمک می‌کند.

استاندار اردبیل در ادامه صدور کارت ملی هوشمند برای اقشار مختلف مردم را در ارائه خدمات دستگاه‌های مختلف اجرایی با اهمیت عنوان کرد و خواستار ایجاد زیرساخت‌های لازم در این خصوص در دستگاه‌ها شد./س

برچسب ها: اردبیل ، کارت ، ملی ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.