معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته و جاری 171 دستگاه فیزیوتراپی به خراسان‌جنوبی وارد شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مجیدرضا لطیفی در حاشیه نشت خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته 82 دستگاه و در سال جاری 89 دستگاه فیزیوتراپی به خراسان جنوبی وارد شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 141 نفر و  در سال جاری 156 نفر در بخش کاردرمانی هلال احمر استان پذیرش شده‌اند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر خراسان جنوبی افزود: همچنین در سال گذشته 15 هزار و 823 نفر و در امسال نیز  تعداد 5 هزار و 844 نفر برای واکسیناسیون به این مرکز مراجعه‌ کرده‌اند.

تشکیل چهار تیم اضطراری هلال احمر در خراسان‌جنوبی

لطیفی از تشکیل چهار تیم اضطراری جمعیت هلال احمر استان خبر داد و گفت: اعضاء این تیم‌ها داوطلبانه مشغول فعالیت هستند و هر سال برای آموزش‌های تخصصی در ارتباط با حوادث جاده‌ای و منطقه‌ای در رسته‌های مختلف به تهران اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: در کنار تیم‌های اضطراری کارشناسان تغذیه، بهداشت محیط و روانشناسان حضور دارند و ارائه خدمت می‌کنند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر خراسان جنوبی از اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم در سطح استان و روستاها خبر داد و اذعان داشت: از جمله خدمات این کاروان‌ها ویزیت و داروی رایگان و مشاوره روانشناسی و تغذیه است.

لطیفی متذکر شد: در واحد بهداشت امر مهم واکسیناسیون (واکسن مننژیت) برای زائران حج و عتبات را داریم که تنها در استان از این مرکز انجام می‌شود و تنها مرجع جوابگو برای بحث زائران تشرف به حج است.

وی از بهداشت باربری وبه عنوان حلقه مفقودی در بخش حوادث یاد کرد و افزود: این بخش بازوی کمکی کنار وزارت بهداشت است و در ارتباط با زائران حج و عتبات نقش مهم و بسزایی را ایفا می‌کند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر خراسان جنوبی طی آمار اعلام شده از سوی هلال احمر در ارتباط با تعداد بیماران متذکر شد: در دو سال گذشته تعداد یک‌هزار و 89 نفر بیمار مراجعه کردند که یک‌هزار و 328 نفر زن و 851 نفر مرد بوده است.

لطیفی در ارتباط با فعالیت‌های تیم‌های اضطراری خاطرنشان کرد: تعداد 684 نفر ویزیت شدند که 111 نفر از آنان به مراکز تخصصی ارجاع داده شده‌اند و تعداد 192 نفر از بهداشت روان توسط کارشناسان این مرکز بهره‌مند شده‌اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.