"حسین راغب" نماینده مجلس سوریه در دیدار با "غضنفر رکن آبادی" سفیر کشورمان در لبنان در خصوص تحولات منطقه گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "حسین راغب" نماینده مجلس سوریه با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان، با "غضنفر رکن آبادی" سفیر کشورمان ملاقات و در خصوص تحولات منطقه گفتگو کرد.

در این ملاقات که "شیخ حسین شحاده" از علمای برجسته لبنان نیز حضور داشت، نماینده مجلس سوریه ضمن محکوم کردن ترور "مهندس حسام خوشنویس" رئیس ستاد بازسازی کشورمان در لبنان، به تبیین آخرین تحولات کشور سوریه پرداخت و اظهار داشت: ملت سوریه با حفظ انسجام و وحدت خود در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کرده و توطئه آنان را با شکست مواجه ساخته است.

نماینده مجلس سوریه با تأکید بر روابط خوب پارلمانی ایران و سوریه اظهار داشت: اکنون مجلس سوریه روابط خوبی با مجلس شورای اسلامی داشته و کمیته دوستی پارلمانی دو کشور نیز ارتباطات خوبی با یکدیگر دارند. تحولات و حساسیت‌های منطقه ایجاب می‌کند این روابط بیش از گذشته توسعه یافته و مورد اهتمام قرار گیرد.

رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز ضمن تشریح اقدامات کشورمان برای حل بحران سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر راه حل سیاسی در سوریه تأکید داشته و اکنون حامیان خارجی گروه‌های مسلح در سوریه نیز به این نتیجه رسیده‌اند که بحران سوریه جز از طریق سیاسی، قابل حل نیست.

وی افزود: با عقلانیت موجود میان مسئولان لبنانی، جلوی تاثیرات منفی بحران سوریه بر لبنان گرفته شده است. جمهوری اسلامی ایران نیز نهایت تلاش خود را در این راستا به کار بسته و همواره بر حفظ وحدت و انسجام لبنان در مواجهه با رژیم صهیونیستی تأکید کرده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار