فرمانده انتظامی نیشابور گفت: فردی که از طریق اینترنت اقدام به برداشت وجه از حساب بانکی شهروندان می‌کرد در نیشابور شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمدحسن امیری صبح امروز در تشریح این پرونده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب وی رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران دایره مبارزه با جرایم اینترنتی پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با کسب خبر مذکور کارشناسان دایره مبارزه با جرایم رایانه‌ای پلیس آگاهی تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه آغاز کردند و دریافتند که همه برداشت‌ها از حساب بانکی به صورت اینترنتی بوده است.

امیری با بیان اینکه وجه نقد به مبلغ 3 میلیون و 150 هزار ریال به شکل اینترنتی سرقت شده بود، خاطرنشان کرد: با استفاده از اطلاعات شاکی پرونده و انجام عملیات فنی و مهندسی در فضای مجازی مشخص شد وجه نقد به مبلغ 3 میلیون و 150 هزار ریال به حساب فردی با مشخصات معلوم واریز شده است.

وی تصریح کرد: سارق که فروشنده موبایل بوده پس از اینکه شاکی برای خرید موبایل مراجعه می‌کند و پس از انتقال وجه منصرف می‌شود وجه نقد را پس نمی‌دهد.

امیری تاکید کرد: خریدار یا همان شاکی پرونده به کافی‌نتی در سطح شهر نیشابور مراجعه کرده و با در اختیار قرار دادن مشخصات کارت حساب خود در حضور فروشنده موبایل انگیزه سرقت را در وی بیشتر می‌کند.

فرمانده انتظامی نیشابور گفت: با مواجهه حضوری فروشنده موبایل، شاکی و برادر متصدی کافی‌نت، متهم به بزه خود اعتراف کرد.

امیری خاطرنشان کرد: شهروندان باید به هنگام استفاده از رایانه‌های موجود در کافی‌نت و دفاتر خدماتی نسبت به حذف رمز‌های خود دقت لازم را داشته باشند و از ارائه اطلاعات شخصی بانکی به متصدیان بپرهیزند.
برچسب ها: سارق ، اینترنتی ، نیشابور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.