عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش بهای مصالح ساختمانی که موجب رشد قیمت مسکن و هزینه های ساخت و ساز شده است، غیر واقعی و خارج از قاعده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حسین محمدزاده افزود: قیمت مصالحی مانند فولاد که بخش عمده آن در داخل کشور تولید می شود، نباید به قیمت فولاد وارداتی باشد.

وی گفت: شرایط قیمت گذاری مصالح ساختمانی دارای نظم و منطق لازم نیست و افزایش بیش از 20 درصدی قیمت فولاد نسبت به پارسال به هیچ وجه منطقی و واقعی نیست.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: با توجه به اینکه تمام معادن سنگ آهن و نیروی انسانی لازم در این بخش در داخل کشور می باشد و مراحل استخراج و عملیات تولید فولاد در داخل و با فناوری داخلی انجام می شود، بهای فعلی فولاد بیش از آن چیزی است که باید باشد.

او گفت: مصرف فولاد در کشور سالانه حدود 25 میلیون تن می باشد که 10 میلیون تن آن در داخل تولید می شود.

محمد زاده با بیان اینکه برخی اقلام دیگر مصالح ساختمانی نیز همین وضعیت را دارد،افزود: یکی از برنامه های اساسی و اصلی دولت، کاهش ناهنجاری بازار و برخورد با قیمت گذاری های غیرواقعی کالاها است که امیدواریم با برنامه ریزی مدون و کارآمد دولت در این زمینه، شاهد کاهش قیمت تمام شده مسکن نیز باشیم/س 

 

برچسب ها: غیر ، اصولی ، بودن ، تورم ، مصالح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.