مدیر عامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی گفت: ساخت بزرگترین استادیوم ورزشی مسقف ایران مزین به نام حضرت امام رضا (ع) در مشهد 75 درصد پیشرفت دارد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، جمشید مهریاراظهار کرد: با توجه به اینکه آستان قدس رضوی در تمام عرصه های فعالیت خود، پیشرو و متمایز بوده است لذا دست اندرکاران ساخت این پروژه ورزشی از آخرین دانش فنی در این زمینه بهره گرفته اند.

وی گفت: استادیوم 25 هزار نفری امام رضا (ع) در زمینی به مساحت 4/5 هکتار با زیربنای 20 هزار مترمربع در تقاطع بلوار خیام و فردوسی مشهد و در ضلع شرقی سایت 12 هکتاری مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی در حال ساخت است.

وی اظهار داشت: این استادیوم دارای پیست دو و میدانی، زمین فوتبال مطابق با استانداردهای فیفا و 11 سالن ورزشی استاندارد به مساحت 9 هزار متر مربع و تجهیزات جانبی مورد نیاز است.

مهریار افزود: این مجموعه ورزشی با برخورداری از توقفگاه خودرو و امکانات فرهنگی و رفاهی دیگر از جمله آمفی تئاتر، سالن های سمینار، سالن غذاخوری، موزه افتخارات ورزشی آستان قدس رضوی و کلاس های مربیگری به عنوان پیشرفته ترین و مجهزترین استادیوم چند عملکردی ایران پا به عرصه فعالیت خواهد گذاشت.

مدیر عامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی گفت: وجه تمایز اصلی استادیوم امام رضا (ع) با سایر استادیوم های داخل کشور در شکل گیری سالن های ورزشی با عملکردهای متنوع در فضای زیر سکوی تماشاچیان فوتبال است که به پویایی و بقای پروژه در درازمدت کمک شایانی خواهد کرد.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی شامل خاکبرداری و اجرای سازه بتنی این مجموعه ورزشی در سه مرحله زمان بندی شده است، افزود: مرحله نخست این پروژه شامل عملیات خاکبرداری و اجرای اسکلت ضلع شرقی استادیوم توسط شرکت ˈبتن ماشین قدس رضویˈ اجرا شده است.

وی اظهارداشت: در مرحله دوم این پروژه ورزشی اجرای قوس های شمالی و جنوبی استادیوم برنامه ریزی شده بود که اجرای اسکلت قوس شمالی به شرکت بتن و ماشین قدس رضوی و ضلع جنوبی به شرکت ˈبنیان بتنˈ واگذار شد.

او با اشاره به تکمیل عملیات سازه ای این پروژه ورزشی افزود: اجرای سازه ضلع غربی استادیوم امام رضا (ع) نیز به شرکت ˈبستاب بناˈ واگذار شده بود.

و گفت: هم اکنون مرحله سوم این پروژه ورزشی شامل عملیات نازک کاری در سالن های ورزشی مراحل اول و دوم رو به اتمام است.

مهریار افزود: تمام سالن های ورزشی استادیوم امام رضا (ع) مجهز به پیشرفته ترین سامانه های تاسیساتی، دارای تهویه مطبوع و سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند است.

او گفت: جایگاه ویژه در استادیوم امام رضا (ع) در پنج سطح شامل فضاهای اداری و پذیرایی، سالن های سمینار و آمفی تئاتر به ظرفیت 500 نفر در مجموع با زیربنای هفت هزار متر مربع پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: نظر به اینکه تاکنون در هیچ کدام از پروژه های ورزشی مربوط به ساخت استادیوم در سطح کشور، پوشش با این ابعاد و سطوح اجرا نشده است، مطالعات گسترده ای بر روی طرح پوشش استادیوم ها در خارج از کشور توسط مشاور این پروژه انجام شد.

او بیان کرد: با پیگیری های انجام شده، از آنجا که ساخت پوشش استادیوم نیاز به تکنولوژی و توانمندی خاص دارد، قرارداد اجرای سازه سقف جایگاه تماشاچیان با یک شرکت معتبر فرانسوی منعقد شد که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی گفت: برای توقفگاه خودرو در این پروژه ورزشی نیز زمینی در مجاورت ضلع شمالی مجموعه پیش بینی شده که مطالعات اولیه آن انجام و طراحی آن آغاز شده استس./

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.