شايد ساعت‌هاي هوشمند دوراني پسا رايانه توانايي باز کردن درها يا هک کردن يارانه‌ها را نداشته باشند؛‌ اما براي نخستين بار مخاطبان را با ابزاري با نام رايانه‌هاي پوشيدني آشيا مي‌سازند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، سال‌هاي پيش از اين که ما در مورد ساعت‌هاي هوشمند اپل و سامسونگ شما را هيجان زده کنيم اين سريال فملينگ که با جاسوس مشهور خود براي نخستين بار ايده ساعت‌هايي را مطرح کرد که توانايي کارهاي چند منظوره را داشتند کنترل از راه دور استفاده به عنوان رايانه، شاه کليد و حتي همراه داشتن ليزر از جمله ويژگي‌هايي بود که ساعت جيمز باند از آن‌ها بهره مي‌برد تا ما را با نخستين نمونه‌هاي ساعت‌هاي هوشمند آشنا سازد.

اکنون شايد ساعت‌هاي هوشمند اپل و سامسونگ توانايي باز کردن درها، هک‌ کردن رايانه‌ها را نداشته باشند؛ اما حداقل مخاطبان را با ابزاري با نام رايانه‌هاي پوشيدني آشنا مي‌سازند.

ابزاري همچون عينک گوگل که براي نخستين بار در دنياي واقعي به دستان سرگي‌برين معرفي شد و در حال حاضر اپل آماده است با ساعت هوشمند خود ان را وارد مرحله جديدي کند آيا جادوي اپل باز هم ما را شگفت زده مي‌کند يا اين که جادوي آنها هم همراه با مرگ استيوجابز به خواب ابدي فرو رفته است؟

ساعت‌هاي هوشمند از کجا آمدند؟  ايده ساعت‌هاي هوشمند سال‌ها پيش به وسيله کاسيو مطرح شد البته ساعت‌هاي آنها نه مي‌توانست با دستگاهي سينک شود يا به وسيله صفحه‌هاي لمسي کاربران خود را شاد کند.

در واقع محصول کاسيو براي نخستين بار توانايي متصل شدن به رايانه‌هاي شخصي را داشت به همين سادگي چندين سال گذشت و در اين بين تلفن‌هاي همراه، رايانه‌هاي شخصي و بسياري ديگر از ابزار دنياي فناوري سوار بر موج جديد اين صنعت شدند، اما همچنان خبري از ساعت‌هاي هوشمند نبود.

در نهايت شرکت کوچک Pebble با معرفي ساعت هوشمند خود دنياي فناوري را شگفت زده کرد، ساعت کوچک اين شرکت که بسيار به نمونه‌هاي ارزان قيمت موجود در بازار نزديک بود، توانايي سينک شدن با هر تلفن هوشمند و تبلتي را داشت.

اين ايده به کاربران اجازه مي‌داد تمامي اخبار، پيام‌هاي مهم خود را روي ساعت‌شان مشاهده کنند، از آن جالب‌تر وجود برنامه‌هاي کاربردي همچون پيش‌بيني هوا بود که مخاطبان را بابت زحمت درآوردن تلفن هوشمند از جيب راحت مي‌کرد.

 استقبال مناسب از ايده جالب Pebble سبب شد تا شرکت‌هاي بزرگ دنياي فناوري به فکر ساخت ساعت‌هاي هوشمند خود افتاده تا محصولاتي قدرتمند را روانه بازار کنند.

 در اين بين اپل نامزد نخست بود، آنها حتي پيشنهاد خريد Pebble را به مديران شرکت ارائه کردند تا ديگر با مشکلات پتنتي دست و پنجه نرم نکنند.

 iWatchانقلاب بعدي اپل، نزديک به سه سال از معرفي آي‌پد مي‌گذرد و از آن هنگام تا به امروز اگر از آي‌پد ميني فاکتور بگيريم اپل هيچ محصول جديدي را معرفي نکرده است کاهش سهام اپل باعث شده فشار روي تيم کوک براي معرفي يک محصول جديد زياد باشد و در چنين شرايطي عرضه يک ساعت هوشمند مي‌تواند بهترين راهکار باشد.

گفته مي‌شود تيم کوک يک تيم صد نفره را براي طراحي و ساخت ساعت هوشمند خود که احتمالا با نام iWatch شناخته مي‌شود مامور کرده است، براساس گزارش‌ها ساعت نام برده نه فقط از سيستم عامل ios بهره مي‌برد بلکه توانايي انجام دادن کارهايي را دارد که تا پيش از اين تنها به وسيله آيفون و آي‌پد انجام مي‌شود.

نخستين نمونه رايانه‌هاي پوشيدني، وقتي صحبت از ساعت هوشمند مي‌شود ديگر کسي تنها به سينک شدن ابزار اندرويدي يا iDevice خود اهميت نمي‌دهند دوستداران دنياي فناوري به دنبال يک محصول انقلابي هستند و اين دقيقا همان چيزي است که اپل براي ما مد نظر دارد.

 نخستين نکته جالب در مورد اين ساعت استفاده از صفحه‌هاي مخصوصWillow Glass است اين صفحه‌هايي که در اصل يک نوع شيشه خميده هستند امکانات جالبي را در اختيار کاربران قرار مي‌دهد.

جالب است بدانيد Willow Glass به وسيله شرکت کورنينگ ساخته شده است؛ همان شرکتي که محافظ‌هاي صفحه گرويلاگلس را توليد مي‌کند.

 صفحه‌هاي گوريلاگلس که اکنون در 90 ابزار هوشمند بازار حضور دارند وظيفه محافظت از محصولات شما در مقابل ضربه، آب و خاک را دارند.

اين صفحه‌هاي قابل انعطاق مي‌تواند بهترين انتخاب براي ساعت 1.5 اينچي اپل باشد، چندي پيش شايع شده بود که اپل با همکاري اينتل دست به ساخت ساعت‌هاي هوشمند خود خواهد زد.

همان شايعه به ما مي‌گفت صفحه‌هاي 1.5 اينچي اين ساعت از جنس OLED خواهند بود؛ هر چند انتقادات چند روز پيش تيم کوک در مورد اين صفحه احتمال استفاده از آن را بسيار کاهش داده از طرفي گزارش وال استريت ژورنال نشان مي‌دهد که ساعت اپل از ويژگي‌هايي همچون فناوري NFC، سيستم سخنگو سيري وبلوتوث 40 استفاده خواهد کرد.

ادامه نبرد قديمي، رسم هميشه بر اين بوده که اپل محصول جديد خود را معرفي کرده و پس از آن شرکت‌هاي ديگر با بهره‌گيري از ايده‌هاي اين شرکت ساخته‌هاي خود را وارد بازار کنند.

 اکنون به نظر مي‌رسد رويه نمونه ساخته شده در شرکت کره‌اي بيش از هر چيزي به نمونه نسل قبلي آي‌پادنانو شباهت دارد يک صفح مربع شکل لمسي که امکانات مخصوص خود را در اختيار کاربران قرار مي‌دهد.

 اين ساعت هم از به وسيله بلوتوث توانايي سينک کردن با تلفن‌هاي هوشمند آندرويدي را دارد و احتمالا خودش از يک نمونه مخصوص اين سيستم عامل بهره مي‌برد.

 ساعت هوشمند سامسونگ در حال حاضر با نام رمز Altius شناخته مي‌شود و احتمالا در نمايشگاه موبايل بارسلونا شاهد نمونه نهايي آن خواهيم بود.

ساعت‌هاي هوشمند مي‌توانند گام بعدي دنياي فناوري باشند؛ جايي که ما را با رايانه‌هاي پوشيدني سر و کار داريم جاش اسپنسر، تحليل‌گر دنياي فناوري معتقد است ساعت هوشمند اپل حتي مي‌تواند از عينک‌هاي گوگل هم پرفروش‌تر شود و اگر اين پيش‌بيني درست از آب درآيد بايد باز هم انتظار ادامه رقابتي را داشته باشيم که سال‌ها پيش استيوجابز با معرفي تلفن‌هاي هوشمند آن را آغاز کرده بود.

منبع: هفت صبح

انتهای پیام/
برچسب ها: ساعت ، هوشمند ، سامسونگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.