استاندار مرکزی گفت: صنعتگران برنامه راهبردی تولید همه جانبه را براساس تحقق اقتصاد مقاومتی ترسیم کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک علی اکبر شعبانی فرد در جلسه ستاد تسهیل واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی استان مرکزی افزود: نظام سلطه تمامی تلاش خود را برای زمین گیر کردن اقتصاد ایران به کار گرفته، اما تحریم ها فرصت طلایی برای شکوفایی استعدادها و ظرفیت های داخلی کشور فراهم آورده است.

وی افزود: استان مرکزی علاوه بر این که چهارمین قطب صنعتی کشور است در دو سال گذشته نیز در حوزه صنایع تخصصی فناوری های نانو و صنایع دانش بنیاد، جزو استان های پیشرو بوده است.

استاندار یادآور شد: نمونه بارز به بار نشستن خودباوری در حوزه صنایع دانش بنیاد، شرکت کیت های تخصصی پزشکی و سرطان است که کیفیت آن از نمونه خارجی بهتر بوده و این افتخار ملی ماست.

شعبانی فرد افزود: برغم نوسانات قیمت ارز، برخی از صنایع استان مرکزی در حوزه تامین نقدینگی و چرخه مالی مشکلاتی داشته اند که به ابتکار دولت با ایجاد ستاد تسهیل رسیدگی به وضعیت اورژانسی صنعت سامان گرفته است که بسیاری از این صنایع به چرخه تولید پیوسته اند.

در سیزدهمین نشست ستاد تسهیل استان مرکزی مشکلات هشت واحد صنعتی و تولیدی که عمده مشکلات آنها در حوزه بدهی مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی معضلات نقدینگی و سر رسید معوقات تسهیلات بانکی بود، رسیدگی شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.