رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از طراحی و ساخت سامانه مکان یاب خودکار وسایل نقلیه ( پویه نما) توسط شرکت داده ورز پیوند از شرکت های دانش بنیان مستقر در این شهرک خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، محمود شیخ زین الدین با اعلام این خبر گفت: سامانه مکان یاب خودکار وسایل نقلیه یا AVL، سامانه ای است که با استفاده از دستگاه GPS، قادر است در هر لحظه مختصات جغرافیایی خودروی مورد نظر را به همراه تاریخ و زمان قرارگیری در آن موقعیت به دست آورد.

وی افزود: با در دست داشتن این اطلاعات در مورد موقعیت متحرک در هر زمان و با ارسال این اطلاعات به مرکز از طریق یک بستر مخابراتی مناسب مانند GSM یا رادیو، می توان خودرو را در تمام مدت ردیابی و مسیر حرکت خودرو را از ابتدا تا انتهای مسیر روی نقشه جغرافیایی مشاهده کرد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه ردیابی خودرو به کمک GPS و امکان تعریف برنامه ریزی خودرو و راننده از مهمترین توانایی های نرم افزاری این سامانه است، ادامه داد: امکان تعریف مناطق جغرافیایی مشخص برای تردد، تنظیم برنامه زمان بندی برای خودرو، راننده و منطقه، امکان تنظیم نمودن دستگاه از راه دور، امکان ارسال پیام کوتاه به راننده و نمایش موقعیت خودروها بر روی نقشه بر اساس آخرین اطلاعات ارسال شده از دیگر توانایی های این سامانه است.

وی اضافه کرد: این سامانه همچنین قابلیت ثبت تخلفات خودرو از جمله خارج شدن از محدوده مکانی و زمانی و سرعت غیر مجاز را دارد.

شیخ زین الدین در خصوص توانایی های سخت افزاری این سامانه گفت: امکان نصب حسگرهای حرارتی، فشار و ... در صورت نیاز، قابلیت ذخیره سازی پنج میلیون رکورد در حافظه داخلی با دوره زمانی قابل تنظیم، دارا بودن بالاترین استاندارد اروپایی، قابلیت کار با باتری داخلی به مدت چهار ساعت و ولتاژ 9 تا 24 ولت از جمله این توانمندی ها است./س

برچسب ها: سامانه ، مکان ، یاب ، خودکار ، وسایل ، نقلیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.