امام جمعه نهاوند گفت: نقد منصفانه همراه با نقد پذیری مدیران، مقدمه اصلاح رفتار است و خدمت رسانی مناسب تر را فراهم می کند.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ،حجت الاسلام عباسعلی مغیثی اظهار داشت: وقتی مشکلات و کمبود دستگاههای اجرایی برای مدیر اثبات شود، نقدپذیری ممکن و عملی است.

مغیثی تاکید کرد: نقد نیش دار و به چالش کشیدن مدیر به غیر از اختلاف و جنگ و دعوا نتیجه دیگری ندارد.

وی افزود: اموری چون ارزشیابی عملکرد، مشارکت در تیم‌های کاری، خدمات رسانی به مشتریان و کنترل کیفیت، بستگی به بکارگیری مطلوب انتقادپذیری و انتقاد کردن دارد که این امر نیز کار پیچیده‌ای است.

امام جمعه نهاوند عنوان کرد: انتقاد با ابراز احساسات و یک طرفه درباره موضوعات پیچیده و مشکل تخریب کننده و حتی بسیار خطرناک است.

وی گفت: بکارگیری ضعیف انتقاد ، منجر به شکست افراد و سازمان‌ها می‌شود و از سوی دیگر استفاده آگاهانه و خردمندانه از انتقاد به شکوفایی افراد و سازمان‌ها منجر خواهد شد.

عباسعلی مغیثی افزود: طرح خبرگزاری مهر در مورد انتقادپذیری مدیران اگر درست و هدفمند اجرا شود نتایجی چون افزایش رضایت شغلی، ایجاد روابط کاری مناسب، تقویت سلامتی فکری و روحی، ایجاد عزت نفس، افزایش سطح بهره‌وری و افزایش رقابت برای تضمین موفقیت را به دنبال دارد.

مغیثی اظهار داشت: اگر انتقاد کننده و انتقاد شونده به هدف انتقاد سازنده که همانا تغییر رفتار خاصی است دست یابند، باید با یکدیگر همکاری کنند.

وی با بیان اینکه محور اساسی هر انتقاد موثر توجه به نقش سازندگی است، گفت: هدف انتقاد باید اصلاح و تکامل فکر و رفتار فرد مقابل باشد./ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.