بهارستان‌نشينان با یک فوریت طرح ارتقای ایمنی کنترل ترافیک هوایی در خصوص اعطای تسهیلات کاری به کارکنان مراقبت پرواز مخالفت کردند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران نمايندگان مجلس در جلسه علني امروز(يكشنبه) خانه ملت با 79 رای موافق، 38 رای مخالف و 23 رای ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر با یک فوریت طرح ارتقای ایمنی کنترل ترافیک هوایی در خصوص اعطای تسهیلات کاری به کارکنان مراقبت پرواز مخالفت کردند.

این طرح مربوط به کارکنان مرکز کنترل ترافیک هوایی (مراقبت پرواز) سازمان هواپیمایی کشوری است که در صورت تصویب نهایی، حرفه مراقبت پرواز جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود و علاوه بر مرخصی استحقاقی سالانه، حداکثر تا یک ماه مرخصی کار در محیط‌های غیرمتعارف به آنان تعلق می‌گیرد و همچنین ساعات کار هفتگی شاغلان موضوع این قانون با توجه به حجم ترافیک، سختی کار، سابقه خدمت و کار در نوبت‌های کاری غیرمتعارف به تناسب در هفته حداکثر تا 10 ساعت تقلیل می‌یابد.

این طرح را 38 تن از نمایندگان به علت حساس،‌ خطیر و پیچیده‌بودن شغل مراقبت پرواز و به منظور تأمین و آرامش روحی و روانی و کاستن از دغدغه‌های شاغلان این حرفه مطرح کرده‌اند.

در صورت تصویب این طرح، ساعت کار نوبت‌های عملیاتی کنترل ترافیک هوایی برای شیفت‌های شب و ایام تعطیل با ضریب یک و نیم و شیفت‌های عصر با ضریب یک و دو دوازدهم محاسبه می‌شود و مشمولان این ماده اجازه کار بیش از 12 ساعت متوالی را نخواهند داشت و حداکثر اجازه می یابند معادل نصف ساعت کار موظف ماهانه اضافه کار انجام دهند.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس اين طرح به صورت عادی در نوبت بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام /س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار