"فرانکلین لمب" مشاور پیشین کنگره آمریکا و پژوهشگر آمریکائی که اخیرا به کشورمان سفر نموده است مقاله ای را به نگارش درآورده و در آن اذعان نموده که دیدگاه وی پیش از زمانی که به ایران سفر کرده با پس از سفر به کشورمان در مورد فرهنگ و تاریخ ایران با تفاوت زیادی مواجه شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اوراسیا ریویو، لمب با اشاره به لزوم سفر آمریکائی ها و مشاهده واقعیت های جامعه ایران می نویسد " ناظران آمریکایی به بیش از 70 کشور جهان سفر کرده اند اما هرگز کشور شگفت انگیزی چون ایران را ندیده اند. کشوری دارای فرهنگی غنی، مردمانی پرتلاش و با روحیه، مردمی آرمان گرا و جمع گرا که بسیار گرم و مهربان هستند. مردم ایران و مردم آمریکا دارای اشتراک نظر بسیاری در دیدگاههای دینی هستند. ارتباط عمیقی میان مسلمانان و مسیحیان از قرن هفتم تاکنون وجود داشته است. امام حسین (ع) امام سوم شیعیان و حضرت عیسی(ع) هر دو در راه مبارزه علیه بی عدالتی ها و ارزشهای انسانی و اخلاقی نیکو شهید شدند. این مسئله باعث ایجاد پیوندی ناگسستنی میان دو مذهب اسلام و مسیحیت شده است."  

وی در ادامه به سیاه نمایی های رسانه های غربی در مورد کشورمان می پردازد و می افزاید "شاید هیچ کشوری به اندازه ایران به غلط به مردم آمریکا معرفی نشده باشد. زمامداران آمریکائی سعی دارند تا تصویری وحشتناک از ایران ترسیم نماید اما واقعیت آنست که احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در سخنان خود در مورد آمریکا و غرب همواره اظهار داشته که خواهان رهایی ملت فلسطین، حق فعالیت هسته ای صلح آمیز برای تمامی کشورها و استقلال تمامی کشورها زیر سیطره و سلطه آمریکاست. رسانه هایی چون "بی بی سی" سعی دارند تا تصویری مخدوش از ایران را ارائه دهند. در حالیکه تمام سخنان آنان در مورد ایران مهمل است. من در مراسم جشن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران حضور داشتم و صمیمیت مردم ایران را به چشم دیدم. در میان آنها کودکان و سالمندان هم دیده می شد." 

فرانکلین لمب به خشم لابی صهیونیستی از نامزدی چاک هیگل برای تصدی مقام وزارت دفاع آمریکا اشاره می کند و می نویسد "مردم ایران در راهپیمایی بسیار خوشحال بودند. ایرانیان ملتی خشمگین نیستند. آنان بسیار دوستانه برخورد می کنند. نبایستی به سرمقاله های اسلام هراسانه و ایران ستیزانه افرادی چون "جنیفر روبین" در واشنگتن پست توجه کرد. او به دلیل آنکه "چاک هیگل" نامزد کسب مقام وزارت دفاع آمریکا از مذاکره با ایران استقبال کرده بود، وی را هدف حملات خود قرار داده است. روبین یک عضو پیشین لابی صهیونیستی آیپک است. وی مخالف هیگل است زیرا که او معتقد است بایستی تحریم ها علیه ایران و سوریه برداشته شوند و فضای اعتماد و عادی سازی روابط میان آن کشورها با آمریکا از طریق مذاکره صورت پذیرد. هیگل در سال 2007 در مورد ایران گفته بود که آن کشور "قدرتی منطقه ای است و آمریکا نمی تواند این واقعیت را تغییر دهد. استراتژی آمریکا برای خاورمیانه در قرن بیست و یکم بایستی با توجه به نقش امروز ایران و نقش آن کشور در 25 سال آینده تدوین شود." روبین از این مسئله عصبانی است و در همصدایی با لابی صهیونیستی می گوید "چرا رئیس جمهور بایستی شخصی را بعنوان نامزد وزارت دفاع آمریکا معرفی کند که نظر متفاوتی نسبت به انقلاب اسلامی و حکومت جمهوری اسلامی ایران دارد؟" 

 وی در توصیف سفر اخیر خود به تهران می گوید "به کنفرانس هالیوودیسم دعوت شده بودم که در هتلی زیبا به نام هتل "آزادی" برگزار شد. خیابان های تهران توجه مرا به خود جلب کرد. متروی تهران از متروی نیویورک هم تمیزتر است." 

این پژوهشگر آمریکائی در ادامه به شخصیت معنوی حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می پردازد و می نویسد "من متوجه شدم که حضرت امام (ره) شخصیتی به غایت روحانی و معنوی را دارا بوده اند. ایشان هر شب به نیایش و اقامه نماز می پرداختند و به خواندن کتاب "مفاتیح" می پرداختند. ایشان پیش از آغاز کلاسهای درس خود همواره به شاگردانش تاکید می کردند که اصول اخلاقی و معنوی را در زندگی سرلوحه کارهای خویش قرار دهند تا از آن طریق به خدا نزدیک تر شوند." 

وی به دولت اوباما توصیه می کند که گام های عملی در مسیر تعامل با کشورمان بردارد و می نویسد "واشنگتن می بایستی نه صرفا در سخن که در عمل گام هایی اساسی برای برقراری تعامل با ایران بردارد."  


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار