استاندار خوزستان گفت: تمامی واحدهای طرح مسكن مهر استان تا پایان خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، سید جعفر حجازی در جلسه شورای مسكن استان دراستانداری با بیان این كه اجرای پروژه مسكن مهر یكی از مهم ترین طرح های اجرا شده در دولت های نهم ودهم است گفت:ساخت مسكن مهر توسط دولت در سراسر كشوراز جمله طرح هایی است كه حتی منتقدان دولت در بحث های اقتصادی نیز به موثر بودن آن در تعادل بازار مسكن اذعان داشته اند.

وی بیان داشت: یكی از امتیازات اصلی در بحث مسكن مهر بحث ایجاد اشتغال است كه باعث راه اندازی بسیاری از كارخانه های تولید مصالح، كاشی، سرامیك و بسیاری صنایع دیگر دركشور شده است و در طول مدت فعالیت این پروژه در استان 9 میلیون شغل جانبی به وجود آمده است.

حجازی گفت: از ابتدای شروع پروژه مسكن مهر تاكنون بیش از 10 هزار میلیارد ریال از سوی بانك ها به این پروژه اختصاص یافته است و به طور تقریبی 5 تا 6 هزار میلیارد ریال نیز آورده افراد بوده،اما زمانی این سرمایه گذاری ها به ثمر خواهد رسید كه افراد در مسكن های مهر استان اسكان داده شوند.

استاندار خوزستان افزود: متولیان امر مسكن مهر در استان خوزستان باید تلاش كنند هر چه سریع تر كلید واحد ها ساخته شده را به مردم تحویل دهند، زیرا پروژه مسكن مهر به دقایق پایانی خود رسیده است و تا اردیبهشت ماه سال آینده باید عمده كار تحویل مردم داده شود.

حجازی از فرمانداران شهرستان ها نیز خواست برای اتمام پروژه مسكن مهر زمان بیشتری را به این پروژه اختصاص دهند و اولویت كاری خود را به سه مقوله مسكن مهر، كشاورزی و اشتغال اختصاص دهند.

فرماندار اهواز نیز در حاشیه این نشست به اجرای پروژه مسكن مهر در شیرین شهر اشاره كرد و گفت: حدود 6 هزار و 500 واحد مسكونی در شیرین شهر مراحل اجرایی را سپری می كنند .

عبدالعزیز فدعمی بیان داشت:بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال یك هزار و 200 واحد مسكونی در شیرین شهر به بهره بردای خواهد رسید .

وی افزود: در بحث زیر ساخت ها در شیرین شهر نیز 2 مدرسه و یك درمانگاه با تمامی امكانات ساخته شده و كلنگ یك فرهنگ سرا نیز زده شده است.

فدعمی اظهار داشت: پروژه مسكن مهر در شهر اهواز نیز توسط یكی سری از تعاونی ها در مناطق پردیس و مهدیس با استفاده از مزایای مسكن مهر در حال اجرایی شدن است كه یك هزار و 500 واحد در دی ماه سال جاری افتتاح و به بهره برداری رسید.

فرماندار اهواز گفت: 2 هزار و 750 واحد مسكونی نیز در مرحله دیوار چینی است و 750 واحد وابسته به تعاونی ناجا نیز آماده سكونت می باشد.

وی اظهار داشت:برای سهولت و راحتی افراد ساكن در شیرین شهر جاده دسترسی به این منطقه را از 40 كیلومتر به 22 كیلومتر كاهش داده ایم كه این جاده نیز تا كنون 80 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است. /س
برچسب ها: تحویل ، مسکن ، خرداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.