مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران گفت: درآمدهای شهرداری تهران صرفاً معطوف به درآمدهای قانونی است.

مجید پاکساز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: پدیده ای که به عنوان فروش تراکم مازاد طی سال های گذشته در شهرداری تهران وجود داشت و توافقی بود که بین شهرداری و مالک رخ می داد منسوخ شده و دیگر وجود ندارد و طی سال گذشته و ماه های اخیر با اجرای طرح تفصیلی تمامی پروانه های صادر شده منطبق با طرح تفصیلی بوده است.

وی افزود: طرح تفصیلی تهران برای صدور پروانه در پهنه های مختلف ضوابط و مقررات ویژه ای گذاشته است و تراکم ساختمانی که در حال حاضر واگذار می شود براساس همین ضوابط و مقررات خواهد بود و به هیچ وجه بیشتر از تراکم ساختمانی مجاز پروانه ساختمانی برای کسی صادر نخواهد شد.

مدیرکل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که شهروندان از اجرای طرح تفصیلی رضایت چشمگیری داشته اند و این را می توان در رشد صدور پروانه های ساختمانی در ابعاد مختلف مشاهده کرد اگر چه این طرح به لحاظ عملکردی موفق بوده است اما آمار دقیق را می توان در دوره 5 ساله اول اجرای طرح بیان کرد.

پاکساز به کسب درآمد شهرداری از منابع مشروع اشاره کرد و اظهار داشت: اگرچه درآمدی از طریق فروش تراکم قابل توجهی بوده است اما شهرداری تهران چند سالیست که درآمدهایش را از طریق صدور پروانه و عوارضی که از صدور پروانه دریافت می کند تأمین می کند و آن را صرف خدمات دهی می کند.

وی اذعان داشت: شهرداری تهران طبق قانون برای صدور پروانه در کاربری های مختلف یکسری عوارض قانونی که مصوب شورای شهر است را هنگام صدور پروانه از متقاضی دریافت می کند و این عوارض و دریافتی ها را با یک مدیریت مطلوب برنامه ریزی می کند.

پاکساز با اشاره به اينکه شهرداری طی سال های گذشته به دنبال کسب درآمدهای نامشروع نبوده اضافه کرد: شهرداری تمام مدیریت و برنامه ریزی خود را به کار می گبرد تا براساس درآمدهای قانونی به خدمات رسانی خود بپردازد و اگر درآمد نامشروع قابل توجهی باشد از آن چشم پوشی می کند و توانسته با مدیریت خوبی که داشته است به لحاظ مالی و مدیریتی در حوزه های مختلف خوب عمل کند و صرفاً‌ معطوف به درآمدهای قانونی باشد.

پاکساز همچنین فروش تراکم سیار را نیز منسوخ عنوان و خاطرنشان کرد: فروش تراکم سیار که یک موضوع مالی بود و مربوط به ساخت و ساز و صدور پروانه نمی شد چند سالی است دیگر در شهرداری تهران وجود ندارد./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار