رییس سازمان جهادكشاورزی خوزستان گفت: با توجه به بارندگی های مناسب، تولیدات زراعی، باغی، شیلاتی و دامی استان در سال زراعی 92-91 به رقم بی سابقه 15میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، 'كیخسرو چنگلوایی' افزود: بر اساس پیش بینی های قبلی، قرار بود دسترسی به این میزان تولید در سال 1394 یعنی پایان برنامه پنجم محقق شود كه با تلاش های كشاورزان، برنامه ریزی ها و بارش رحمت الهی امسال تولید زیرمجموعه بخش كشاورزی به 15میلیون تن خواهد رسید.

هم اكنون مجموعه تولیدات زیربخش كشاورزی خوزستان 2/14میلیون تن معادل 13درصد كل كشور است.

وی در خصوص تولید گندم در سال زراعی جاری گفت: به لطف الهی امسال تولید گندم با 10درصد افزایش نسبت به سال زراعی گذشته به رقم یك میلیون و 750هزار تن خواهد رسید.

ریبس سازمان جهادكشاورزی خوزستان در ادامه گفت: در سال گذشته بیش از 250هزار هكتار از اراضی گندم دیم در استان به علت كمبود بارش ها از بین رفت در حالی كه امسال محصول گندم اراضی دیم استان با توجه به بارش های خوب زمانی و مكانی قابل برداشت است.

چنگلوایی با اشاره به حجم مناسب آب مخازن سدهای خوزستان و بارش مناسب برف در مناطق بالادست در سال آبی جاری گفت: چنانچه امسال در حوزه وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان مدیریت خوبی اعمال شودمحدودیت كشت تابستانه در خوزستان به حداقل ممكن خواهد رسید.

وی پیش بینی كرد اراضی زیر كشت تابستانه در سال زراعی 92-91 از 268هزار هكتار سال گذشته به بیش از 300هزار هكتار برسد.

رییس سازمان جهادكشاورزی خوزستان ارزش تولیدات سالانه محصولات زیرمجموعه بخش كشاورزی خوزستان را 13هزار و 600میلیارد ریال عنوان كرد.

استان خوزستان با احتساب اراضی كشت تابستانه ، 5/1 میلیون هكتار زمین زیركشت دارد./س
برچسب ها: تولید ، کشاورزی ، زراعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.