رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به اینکه لرستان از استان های برتر کشور در زمینه تولید محصولات سالم وارگانیک است، این محصولات ۱۰ تا ۴۰ درصد بیشتر از قیمت بازار از کشاورزان استان خریداری می شود.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، اسحاق طاهری مقدم در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنقتی لرستان افزود: در این راستا انعقاد قرارداد با شرکت های معتبر خارج استان برای خرید محصولات ارگانیک در دست اقدام است.

وی اظهار داشت: طی سال های اخیر اقدامات موقری در راستای کاهش مصرف و جایگزینی کودهای شیمیایی انجام شده و باید با ایجاد برندهای مخصوص استان در زمینه کشاورزی ، به بهترین نحو ازاین فرصت استفاده کرد تا علاوه بر معرفی ظرفیت های استان شاهد رونق بیشتری در بخش کشاورزی لرستان باشیم.
وی با اشاره به تولید سالانه ۵۲۰ هزار تن انواع سبزی و صیفی در لرستان تصریح کرد: خریداری محصولات ارگانیک کشاورزان لرستانی با شرایط اعلام شده گام مهمی در راستای جذب سرمایه گذاران و صادرات این محصولات به خارج از کشور است.
وی همچنین اضافه کرد: مجوزهای لازم برای صادرات ۲۳ هزار تن گوشت مرغ استان تا پایان برنامه پنجم نیز صادر و هم اکنون نیز زیرساخت های تحقق این میزان صادرات در استان اجرایی شده است./ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.