ایمان بزرگترین مهار كننده و هدایت كننده علمی است كه می تواند با اندك غفلت و استفاده نادرست فجایع بزرگی در تاریخ زقم بزند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: زمانی تمام نظریه پردازان به این نتیجه رسیدن كه ریشه تمام جنگ ها در جهل و نادانی است و با ریشه كنی این معضل می توان، به جنگ ها خاتمه داد.

حجت الااسلام خاتمی افزود: با وقوع جنگ جهانی دوم كه بیش از یك و نیم برابر تلفات جانی و دو نیم برابر خسارات مادی نسبت به جنگ جهانی اول به دنبال داشت این نظریه پردازان به كامل نبودن نظریه خود پی بردند.

وی یادآورشد: پس از سالها بررسی این دانشمندان به این نتیجه رسیدن كه علم باید مهار كننده ای داشته باشد و این سد همان وجدانی است كه در وجود تمامی انسان ها قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، با بیان اینكه با بمباران شهرهای ناكازاكی و هیروشیما مشخص شد كه وجدان نمی تواند مانعی و مهاركننده ای مناسب برای علم باشد، بهترین افسار و مهاركننده علم از نظر دین مبین اسلام را ایمان عنوان كرد.

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: درصورتی كه این علم با ایمان حركت كند، به حتم نتایج و ثمرات بسیار مناسبی را به دنبال خواهد داشت و از وقوع فجایع ناشی از رشد مهارنشده علم جلوگیری خواهد كرد.

وی خاطرنشان كرد: تمام مكاتب جهان بر این باورهستند كه باید جهل را ریشه كن كرد، علم را گسترش داد و پیشرفت نا مناسب آن را مهاركرد./س

برچسب ها: استفاده ، نادرست ، علم ، فاجعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.