مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار و ۶۲۸ تن محصولات کشاورزی از خارج استان به ارزش ۵۰۳ میلیارد ریال به صورت توافقی خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند

عبدالله رضازاده، مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی امروز(28 بهمن) در ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: بیش از چهار هزار و 217 تن مواد پروتئینی با ارزش 25 میلیارد و 855 میلیون ریال توسط شبکه تعاون روستایی خریداری و در بازار استان توزیع شده است.

وی از خرید 18 هزار و 225 تن محصولات کشاورزی از کشاورزان داخل و خارج استان خبر داد و گفت: از این مقدار هشت هزار و 642 تن محصولات کشاورزی از کشاورزان داخل استان خریداری شده است.

وی ارزش ریالی محصولات خریداری شده از کشاورزان داخل استان را 90 میلیارد و 648 میلیون ریال برشمرد و گفت: ذرت دانه ای، برنج سبوس، پیاز، سیب زمین، کنجاله، جو، پنبه، گوجه فرنگی، زردآلو، خربزه و ... از جمله این محصولات است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی از خرید 2 هزار و 260 تن کالای اساسی در استان خبر داد و افزود: این کالاها به ارزش 49 میلیارد و 150 میلیون ریال خریداری و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است.

رضازاده با بیان اینکه راه اندازی سه مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در دستور کار قرار دارد، اذعان کرد: یک مرکز در بیرجند آماده بهره برداری است و با 17 غرفه و اعتبار 2 میلیارد و 600 میلیون ریال به زودی در استان افتتاح می شود.

محمدی، مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: از ابتدای آذرماه تاکنون 26 هزار تن برنامه حمل از بنادر جنوبی داشته ایم که تاکنون 20 هزار تن آن دریافت شده و شش هزار تن مابقی در حال حمل می باشد.

وی از ذخیره استراتژیک چهار ماه در استان خبر داد و گفت: 500 هزار تن سهمیه برنج استان در بنادر داریم که بزودی حمل و در استان ذخیره سازی و با نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت توزیع می شود./س

برچسب ها: خرید ، محصول ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.