مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قزوین گفت: این ایستگاه دارای 15 عنوان کتاب است و برای هر عنوان 400 نسخه کتاب در هر ماه شارژ شده و شش هزار نسخه کتاب نیز توزیع می‌شود.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، سعید فرازمند اظهار داشت: کتاب‌های این ایستگاه با موضوعات دینی، تاریخی، زن و خانواده، علوم و فنون، کودکان و نوجوانان است که مسافران می‌توانند کتاب مورد علاقه خود را به صورت رایگان انتخاب و به امانت ببرند و پس از مطالعه به همان ایستگاه و یا یکی از ایستگاه‌های نزدیک سطح شهر و حتی کتابخانه‌های کشور پس دهند.

وی افزود: راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در شهرهای کشور شرایطی را مهیا می‌کند تا اقشار مختلف بتوانند با گذراندن بخشی از اوقات فراغت، میزان آگاهی و اطلاعات خود را درباره موضوعات مختلف افزایش دهند.

فرازمند اظهار امیدواری کرد و افزود: با اجرای این طرح، گام‌های محکمی در راستای برآورده ساختن دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مقوله مطالعه برداشته شود.

محمدرضا مولایی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان قزوین نیز بیان کرد: راه‌اندازی ایستگاه مطالعه به منظور ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از برنامه‌های فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به شمار می‌رود که در آن، کتاب‌های زیادی با موضوعات مختلف در قفسه‌های مخصوص در اختیار مردم و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با دایر کردن ایستگاه‌های مطالعه در مکان‌های عمومی نظیر بیمارستان‌ها، اتوبوس‌ها و مدارس می‌توانیم فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در بین جوانان و دانشجویان گسترش دهیم تا هر روز شاهد افزایش فرهنگ کتابخوانی در جامعه باشیم./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.