نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس گفت: تا سه ماه آینده مطالعات اکتشاف استخراج نفت به پایان رسیده و مشخص می‌شود ذخیره نفتی این منطقه چه قدر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت‌الاسلام حبیب برومند در نشست با مردم بیله‌سوار اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های گذشته برخی از مسئولان و نمایندگان وعده‌های نابه‌جایی را در تأمین اعتبار استخراج و اکتشاف نفت دادند در حالی که هنوز مطالعات این طرح تمام نشده تا به‌بینیم در کدام نقطه و با چه میزان ذخیره می‌توان نفت استخراج کرد.

وی با یادآوری اینکه برای این موضوع از طریق وزارت نفت مجوزهای لازم صادر شده تا در صورت تأیید ذخایر ارزشمند نفت استخراج صورت بگیرد، تصریح کرد: رئیس جمهور در این زمینه دستور ویژه‌ای را صادر کردند تا بعد از سال‌ها حرف و حدیث در مورد استخراج و اکتشاف نفت این مسئله به واقعیت تبدیل شود.

در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت شبانه‌روزی گمرک بیله‌سوار و ضرورت احیای گمرک اصلاندوز را یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما از وزیر اقتصاد خواسته‌ایم در این زمینه رایزنی‌ها را با کشور مقابل انجام دهد تا شاهد فعال بودن گمرک اصلاندوز شویم.

حجت الاسلام برومند این مسئول ضرورت توسعه و تقویت رابطه با کشور دوست و همسایه آذربایجان را به عنوان امت شیعی و مسلمان یادآور شد و اضافه کرد: ما قطعاً در تعاملات خود سعی می‌کنیم حفظ حدود و حریم داشته باشیم و به قوانین بین‌المللی نیز در توسعه ارتباطات پایبند باشیم.

وی به دخالت‌های بی‌مورد برخی از دولت‌ها و کشورهای متخاصم در تقویت رابطه ایران با آذربایجان اشاره کرد و ادامه داد: عده‌ای از به هم ریختن رابطه ایران با آذربایجان سود می‌برند که عزمشان را جزم کردند تا به هر نحوه ممکن جلوی این کار را بگیرند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در توسعه روابط دو کشور برخی از اقدامات و حرکت‌ها باید با تفاهم و هم‌دلی بیش‌تر با خوشی و خرمی به سرانجام برسد، بیان کرد: به هم خوردن رابطه ایران با آذربایجان آرزوی بسیاری از دول استکباری است که سعی می‌کنند در این زمینه با شیوه‌های مختلف وارد میدان شوند/س 

برچسب ها: اردبیل ، استخراج ، نفت ، مغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.