نمایندگان مجلس با الحاق یک تبصره به ماده ۱۴ لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست، اعطای سرپرستی کودک و نوجوانان را منوط به تشخیص دادگاه کردند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۹ بهمن ماه) خانه ملت و در جریان بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست اعاده شده از شورای نگهبان، با ۱۶۷ رأی موافق، ۱۸ رأی مخالف و ۲۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۴ نماینده با الحاق یک تبصره به ماده ۱۴، این لایحه موافقت کردند.

ماده ۱۴ لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست به شرح ذیل است:

ماده ۱۴- دادگاه درصورتی حکم سرپرستی صادر می نماید که درخواست کننده سرپرستی بخشی از اموال یا حقوق خود را به کودک یا نوجوان تحت سرپرستی تملیک کند. تشخیص نوع و میزان مال یا حقوق مزبو با دادگاه است. در مواردی که دادگاه تشخیص دهد اخذ تضمین عینی از درخواست کننده ممکن یا به مصلحت نیست و سرپرستی کودک یا نوجوان ضرورت داشته باشد، دستور اخذ تعهد کتبی به تملیک بخشی از اموال یا حقوق در آینده را صادر و پس از قبول درخواست کننده و انجام دستور، حکم سرپرستی صادر می کند.

همچنین الحاق یک تبصره به ماده ۱۴ جهت تأمین نظر شورای نگهبان نیز به شرح ذیل است:

تبصره –در صورتی که دادگاه تشخیص دهد اعطای سرپرستی بدون اجرای مفاد این ماده به مصلحت کودک یا نوجوان می‌باشد به صدور حکم سرپرستی اقدام می‌نماید.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: لایحه ، مجلس ، بی سرپرست ، تصویب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار