استاندار خوزستان گفت: ساخت مسكن‌مهر زمينه مناسبي براي اشتغال‌زايي در كشور فراهم كرده، به‌گونه‌اي كه تاكنون 9 ميليون نفر از اين طريق مشغول به‌كار شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، سيدجعفر حجازي در جلسه شوراي مسكن عنوان‌كرد: بعد از گذشت پنج سال از اجراي طرح مسكن‌مهر، هم‌اكنون به سرانجام خوبي در ساخت‌ رسيده‌ايم و انتظار داريم تا پايان سال افتتاح‌ خوبي در اين خصوص داشته باشيم.

وي افزود: بحث مسكن‌مهر شايد تنها بخشي باشد كه در كل كشور تمام اقتصاددانان و مسؤولان نسبت به اهميت و تاثير آن بر زندگي مردم اذعان دارند. تعداد كمي از افراد تصور مي‌كردند كه اين تعداد مسكن مهر در كشور ساخته شود و اين طرح با مشاركت همگاني به نتيجه برسد.

استاندار خوزستان در ادامه گفت: با انجام اين پروژه تنها مشكل مسكن افراد حل نشد، بلكه بازار مسكن از لحاظ ساخت و ساز و توليد مصالح مسكوني نيز فعال شد؛ به گونه‌اي كه با ساخت بيش از 5/4 ميليون واحد مسكوني در كشور كارخانه‌هاي زيادي از لحاظ توليد مصالح، سيمان، كاشي و سراميك فعال شد.

حجازي تصريح‌كرد: خوزستان در گذشته در بخش كارهاي تخصصي مربوط به ساخت و ساز كمتر رغبت نشان مي‌داد اما با شروع پروژه مسكن‌مهر بيش از 5 هزار نفر در بخش‌هاي ساختماني در مراكز فني و حرفه‌اي آموزش ديده‌اند؛ همچنين ساخت مسكن‌مهر تاثير مثبتي بر تمام بخش‌هاي استان داشت كه اميدواريم اين تاثير همچنان ادامه داشته باشد.

وي افزود: تاكنون بيش از يك‌هزار ميليارد تومان از سوي بانك‌ها و بيش از 600 ميليارد تومان نيز توسط افراد براي ساخت اين پروژه پرداخت شده و به همين علت تكميل كار و اتمام پروژه در زمان تعيين شده بسيار مهم است.

استاندار خوزستان اظهاركرد: در هيچ دوره‌اي دولت به اين اندازه براي آماده‌سازي زيرساخت‌هاي مربوط به آب، برق، گاز و فاضلاب سرمايه‌گذاري نكرده است؛ به گونه‌اي كه 5 ميليون تومان كمك بلاعوض به تعاوني‌ها و 10 ميليون‌ تومان نيز براي مابه‌التفاوت سود 20 درصدي بانك‌ها و سود دولت پرداخت شده و براي همين ضروري است اكنون كه در مرحله پاياني كار مي‌باشيم پيچ و خم اداري كارها را برطرف و واحدها را آماده افتتاح كنيم.

حجازي گفت: اگر پروژه‌ها تا پايان خردادماه افتتاح نشوند كارها بيش از پيش مشكل مي‌شود و اولين بخشي كه متضرر مي‌شوند، تعاوني‌ها مي‌باشند.

وي خاطرنشان‌كرد: به زودي جلسه‌اي جداگانه‌اي برگزار و در آن مشكل زيرساخت‌هاي همه شهرستان‌ها بازگو و براي رفع آنان اقدام مي‌شود تا در شهرستان‌ها ديگر دغدغه‌ زيرساخت وجود نداشته باشد.

از سوي ديگر نصرالله دهقاني، مديركل راه و شهرسازي خوزستان در اين جلسه اظهاركرد: با وجود بحث افزايش قيمت‌ها سعي كرده‌ايم روند اجرايي پروژه‌ها را ادامه دهيم و توانسته‌ايم در بخش نازك‌كاري به خوبي پيش برويم اما در بخش تاسيسات چون در مرحله پايان‌كار مي‌باشد، ممكن است با مشكلات اعتباري و كمبود آورده افراد روبه‌رو شويم. همچنين در يك ماه گذشته پي‌سازي واحدهاي مسكن مهر به‌طور كامل انجام شد.

وي در خصوص آمار كل مسكن‌هاي استان افزود: در يك ماه گذشته 4 هزار و 821 واحد مسكن‌مهر ساخته شد و پي‌سازي 5 هزار و 200 واحد نيز به پايان رسيد. اجراي اسكلت‌بندي 5 هزار و 800 واحد و سقف‌سازي 5 هزار و 728 واحد نيز تكميل شد. 5 هزار و 200 واحد مرحله ديوارچيني و يك‌هزار و 645 واحد نيز مرحله تاسيسات خود را تكميل كردند؛ همچنين 7 هزار و 141 واحد مرحله نازك‌كاري را آغاز و 6 هزار و 500 واحد اين مرحله را به پايان رساندند.

مديركل راه و شهرسازي خوزستان خاطرنشان‌كرد: اگر روند اتمام واحدها همين‌طور ادامه داشته باشد، تا پايان سال افتتاحيه‌هاي خوبي خواهيم داشت./س
برچسب ها: اشتغال ، مسکن ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.