استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: كاهش معضل اجتماعی اعتیاد در جامعه نیازمند كار فرهنگی و استفاده از امكانات و ظرفیت های بین بخشی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، دكتر سید 'حسین صابری' در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر كهگیلویه و بویراحمد افزود: یك یا چند دستگاه اجرایی خاص نمی تواند به تنهایی این رسالت مهم را انجام دهد.
وی بیان كرد: برگزاری مستمر دوره های آموزشی و بیان پیامدهای منفی اعتیاد برای كاركنان دستگاه های اجرایی ضروری است.
صابری اظهار كرد: این اقدام موجب جلوگیری از گسترش معضل اعتیاد درجامعه خواهد شد و به همین دلیل باید دستگاه های مختلف اجرایی استان به ویژه نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشكی برای اجرای آن همكاری لازم را با یكدیگر داشته باشند.
وی عنوان كرد: تاكنون اقدامات موثری برای مبارزه با مواد مخدر و شناسایی، آموزش و درمان افراد معتاد در كهگیلویه و بویراحمد انجام شده است ولی ناكافی است.
صابری ابراز داشت: نهادهای فرهنگی كهگیلویه و بویراحمد می توانند نقش بسزایی در فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و تبیین آثار سوء مصرف مواد مخدر برای قشرهای مختلف مردم این استان و بویژه نسل جوان ایفا كنند.
فرمانده نیروی انتظامی كهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: بر اساس بررسی های انجام شده افراد معتاد استان مرتكب جرایمی از قبیل سرقت، شرارت و زورگیری می شوند.
سردار 'علیرضا عادلی' افزود: نیروی انتظامی كهگیلویه و بویراحمد برای برخورد جدی با اینگونه جرایم و مفاسد اجتماعی آمادگی كامل دارد و تاكنون نیز اقداماتی در این زمینه انجام داده است.
وی بیان كرد: پاكسازی نقاط آلوده به مواد مخدر در مناطق مختلف كهگیلویه و بویراحمد به طور اساسی در حال انجام است و جزو اولویت های كاری نیروی انتظامی این استان خواهد بود.
عادلی اظهار كرد: شناسایی و دستگیری افراد معتاد نباید مقطعی باشد زیرا در این صورت اثرگذاری چندانی نخواهد داشت.
وی عنوان كرد: یكی از مناسب ترین راهكارها برای مبارزه با مواد مخدر و معضل اعتیاد فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است.
عادلی ابراز داشت: از دستگاه های مختلف اجرایی كهگیلویه و بویراحمد به ویژه نهادهای فرهنگی انتظار می رود در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نكنند./س
برچسب ها: اعتیاد ، فرهنگ ، امکانات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.