نوشيدن چاي سبز با جلوگيري از وقوع بيماري‌هاي لثه لبخند زيباتري را براي شما به ارمغان مي‌آورد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه آنلاين MC، نتايج يك مطالعه در ژاپن نشان داد افرادي كه چاي سبز بيشتري مي‌نوشند لثه سالم‌تري دارند و با مصرف آن خطر ابتلا به بيماري‌هاي پريودنتال، فرونشيني لثه و خونريزي لثه را در خود كاهش مي‌دهند كه اين مي‌تواند در داشتن لبخندي زيبا بسيار مؤثر باشد.

اين گزارش مي‌افزايد: خطر وقوع بيماري‌هاي لثه كه به وسيله واكنش‌هاي التهابي به باكتري‌هاي موجود در دهان ايجاد مي‌شود مي‌تواند تنها با نوشيدن يك فنجان چاي سبز در روز كاهش يابد.
براساس اين گزارش محققان افزودند: قدرت سلامتي چاي سبز به دليل خواص آنتي‌اكسيداني فيتوكميكال‌هاي فلاونوئيدي به نام كاتچين است كه با التهاب ناشي از بيماري پريودنتال مبارزه مي‌كند و برخلاف چاي سياه حاوي بيشترين ميزان كاتچين است.

نتايج ديگر اين مطالعه نشان داد چاي سبز ضمن اين كه عوارض جانبي جدي ندارد مي‌تواند از سرطان پيشگيري كند و به از دست دادن وزن كمك كند اما ممكن است اثرات تحريك كننده‌اي بر سيستم عصب مركزي داشته باشد و به همين دليل كساني كه از اختلال خواب رنج مي‌برند نبايد از چاي سبز زياد استفاده كنند و نيز زنان باردار و شيرده بايد از نوشيدن آن اجتناب كنند.

به گفته محققان افراد مي‌توانند به جاي نوشيدن يك بطري نوشابه كه فروپاشي استخوان‌ها و دندان‌ها را در پي دارد، يك فنجان چاي سبز بنوشند و لذت داشتن يك لبخند زيبا را تجربه كنند./ح

برچسب ها: چای سبز ، بیماری ، استخوان ، وزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار