سران غرب از خطر آفرین شدن گروههای تکفیری سوریه برای کشورهای غربی نگران شده اند، با این حال نگرانی غربیها از گسترش جنایت و کشتار مردم بیگناه در سوریه نیست بلکه ترس از خطرات تکفیریون برای کشورهای غربی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون سوریه ، غرب اذعان کرد سوریه لانه افراطیون از کشورهای مختلف شده است.

ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس در سخنانی در مرکز مطالعات نظامی شهر لندن گفت سوریه به مقصد شماره یک گروه‌های تندرو در سراسر جهان تبدیل شده است و گروه‌های مخالفی که هم اکنون در سوریه می‌جنگند در آینده به خطری جدی برای اروپا تبدیل خواهند شد.

اذعان یکی از روسای سیاست خارجی غرب هرگز جرم و جنایت آنان را در حمایت بی حد و حصر از تروریستها در سوریه و ارسال تسلیحات مرگبار برای آنان توجیه و پاک نمی کند. تکفیریون در سوریه با دلگرمی به کمکهای مادی و معنوی غرب مرتکب جنایات بسیار در سوریه شده اند.

با این حال نگرانی غربیها از گسترش جنایت و کشتار مردم بیگناه در سوریه نیست بلکه ترس از خطرات تکفیریون برای کشورهای غربی است.

آنگونه که وزیر خارجه انگلیس اذعان کرده است تروریستهای سوریه بسیار خطرناک تر از القاعده اند زیرا تجربیات بسیاری در طول جنگ در سوریه به دست آورده اند و ممکن است برای غرب بسیار خطرناک باشند.

این در حالی است که تروریستها بارها پایتخت های کشورهای غربی را هدف حملات تروریستی خود قرار داده اند.

در همین حال مقامات مبارزه با تروریسم اتحادیه اروپا اذعان کرده اند که برخی از افراطیون اروپایی نیز راهی سوریه شده اند تا به تروریستها به ویژه جبهه النصره بپیوندند.

غرب که امروزه به طرق مختلف از راه حل سیاسی و مسالمت آمیز سخن می گوید در چهره دیگر خود، همچنان در پی نفاق افکنی در منطقه و مداخله نظامی در سوریه است.

این در حالی است که این مردم سوریه اند که تاوان سیاست کاری غرب را می دهد و هر روز دهها نفر از آنان قربانی تروریسمی می شوند که غرب مبدع آن است.
برچسب ها: غرب ، سوریه ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار