مناطق 22 گانه شهر تهران و 120 شهر کشور در حال پیوستن به طرح جامعه ایمن هستند که شهر پردیس با همکاری این جامعه می تواند گام های مؤثری در کاهش سوانح و حوادث بردارد.

شهردار پردیس و رئیس کمیته راهبردی جامعه ایمن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: در ایران سالانه حدود 300 هزار مرگ و میر رخ می دهد که بخشی از آن مربوط به حوادث و سوانح است.

ˈمحمد لالهˈ افزود: کشورها برای ارایه جنبه های آموزشی، اجتماعی و فرهنگی به شهروندان هزینه هایی را صرف می کنند تا بتوانند حوادث را کاهش دهند.

وی خاطرنشان کرد: تبعات روانی مرگ و از دست دادن فردی از خانواده با تالمات روحی، روانی و شخصیتی توام است که به یقین آسیب هایی را به جامعه وارد می کند.

شهردار پردیس با اشاره به اینکه سابقه نخستین تشکیل جامعه ایمن به سال 1989 در سوئد برمی گردد و در ایران نخستین بار در سال 1374 مطرح شد، گفت: این طرح با همکاری پنج دانشگاه علوم پزشکی در پنج شهرستان به صورت پایلوت شروع شد.

لاله کنترل سوانح را مستلزم کار علمی و پژوهشی خواند و افزود: ثبت آمار و تعریف راهکارهایی برای مقابله با حوادث کمک بسزایی در کاهش آن دارد.

رئیس کمیته راهبردی جامعه ایمن برنامه های مشخص محیط های صنعتی و شهری و دستگاه های خدمت رسانی را در ایجاد این جامعه اثرگذار ذکر کرد و گفت: تحقق این مهم مشارکت تمام گروه ها و دستگاه های مرتبط با سلامتی جامعه را می طلبد.

لاله ابراز امیدواری کرد تا در آینده با تشکیل کارگروه های شهری جامعه ایمن شهری سالم و ایمن را داشته باشیم./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.