جشنواره موسيقي فجر از جنبه هاي بسياري مفيد است اما نبايد همه چيزي با پايان يافتن جشنواره خاتمه پيدا كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري بيست و هشتمين جشنواره موسيقي فجر؛ اميرحسين محمديان با اعلام این خبر  گفت:  دست اندركاران در اين جشنواره مي توانند با شناخت ضعف ها و قوت ها موسيقي كشورمان در روي آنها برنامه ريزي كنند.
براي اولين بار اجرايي از رسيتال فاگوت در بيست و هشتمين جشنواره موسيقي فجر در روز 29 بهمن ماه ساعت 18:30 در سالن رودکی روي صحنه مي رود.
محمدیان که در بخش استعدادهای جوان شرکت می کند در باره این کنسرت تصریح کرد: برنامه ما از دو بخش تشكيل شده كه در بخش اول آن يك كنسرتو در مي مينور از ويوالدي را اجرا مي كنيم و در بخش دوم نيز كنسرتو فانتزي از وبر را در دو ماژور و دو مينور خواهيم نواخت.
وي همچنين ادامه داد: اين اجرا را من به همراه بهنام ابوالقاسم به روي صحنه مي بريم و با توجه به اينكه اولين رسيتال فاگوت در ايران محسوب مي شود اميدوارم مورد توجه علاقمندان نيز واقع شود.
اين نوازنده فاگوت تصريح كرد: فاگوت جزو سازهاي بادي چوبي دوزبانه است كه از زمان باروك در اركستر استفاده شد؛ اين ساز وسعت صدايي اش در ميان سازهاي بادي از همه بيشتر است. البته اين ساز به دليل گران بودن و هزينه هايش، كمتر با استقبال هنرجويان مواجه مي شود.
اميرحسين محمديان گفت: البته در بحث آموزش اين ساز نيز محدوديت هايي وجود دارد كه در فراگير نشدن آن نقش مهمي دارد. براي مثال حدود 10 سال مي شود كه هنرستان موسيقي هيچ ورودي در اين زمينه نداشته است.
وي در ادامه افزود: شايد به جرات بتوان گفت تمام نوازندگان فاگوت در ايران 5 نفر بيشتر نباشند و بايد به اين موضوع توجه جدي تري كرد.
گفتني است؛ بخش استعدادهای درخشان بخش نوینی است که برای اولین بار در جشنواره بین المللی موسیقی فجر برگزار می شود، در این بخش 8 گروه  موسیقی کلاسیک غیر ایرانی در سالن رودکی از 25 بهمن تا یک اسفند به روی صحنه می روند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.