عضو کميسيون امنيت ملي و سياست‌خارجي مجلس، اظهارات اخير دبير‌کل سازمان‌ ملل‌ متحد را اظهاراتي مغرضانه و در راستاي جنگ رواني و تبليغاتي در آستانه مذاكرات ايران و 1+5 خواند و گفت: اظهارات بان کي مون، رسالت سازمان‌ ملل متحد را زير سوال مي‌برد.

 "عباسعلي منصوري‌آراني" نماينده مردم کاشان، آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، ضمن ابراز تاسف از اظهارات اخير دبير‌کل سازمان ملل‌ متحد در خصوص برنامه هسته‌اي ايران گفت: اظهارات اخير "بان کي مون"، دبير‌کل سازمان ملل متحد در آستانه برگزاري دور جديد مذاکرات ايران و 1+5، جنگ رواني و تبليغاتي مطرح شده که اين اتفاق نيز امر جديدي نيست.
 
وي در ادامه افزود: بيان مطالب جهت‌دار و مغرضانه از سوي دولتها و دولتمردان غربي در خصوص برنامه هسته‌اي کشورمان، امر تازه‌اي نيست، اما اظهارات بان کي‌ مون در همان چهارچوبي که چندي پيش توسط چند مقام غربي، مطرح شده بود، اعتبار و رسالت اين سازمان بين‌المللي را زير سوال برد.
 
عضو کميسيون امنيت ملي با تاکيد بر اينکه دبير‌کل سازمان ملل بايد بي‌طرفي خود را حفظ کند، تصريح کرد: بي‌طرفي و شفافيت در اعلام مواضع، از جمله مواردي است که بايد مبناي عملکرد دبير کل سازمان ملل متحد قرار گيرد.
 
گفتني است؛ بان کي مون، دبير سازمان ملل متحد، طي مصاحبه‌اي با روزنامه واشنگتن‌پست در بخشي از  اظهارات خود عنوان کرده است که ايران مي‌تواند از مذاکرات هسته‌اي در چهارچوب سازمان ملل به عنوان پوششي براي ساخت بمب اتم استفاده کند.

وي همچنين در بخش ديگري از اظهارات خود عنوان کرده است که شوراي امنيت سازمان ملل بايد پاسخي ، قاطعانه موثر و سريع در قبال برنامه هسته‌اي ايران نشان دهد.

انتهاي پيام/س2

برچسب ها: ایران ، مذاکرات ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار