دستیار ارشد رئیس جمهور به منظور پیگیری روند اجرایی و پیشرفت فیزیکی پروژه های طرح "‌مهر ماندگار" درطول یکسال دومین سفر بازدیدی خودرا به استان ایلام انجام داد و در بازدید از پتروشیمی، سدها و شبکه های آبی استان ایلام، در جریان اقدامات دولت و مدیران استانی قرار گرفت.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ،مشاورارشد رئیس جمهور با بیان اینکه تکمیل طرحهای مهر ماندگار در استان ایلام برای دولت بسیار اهمیت دارد، گفت: ‌دولت تمام تلاش خود را برای تکمیل و بهره برداری از پروژه های مهرماندگار تا پایان دولت دهم کاربسته و ۱۴ دستگاه اجرایی،‌ طرحهای مهر ماندگار را دنبال می کنند و حجم پروژه ها بیشتر در سه وزارتخانه نیرو، نفت و راه وشهرسازی در دست اجرا هستند.

علی اکبر محرابیان روند پیشرفت فیزیكی سد دویرج دهلران را مطلوب دانست و ادامه داد: آبگیری مقدماتی این طرح آبی "مهرماندگار" دهه فجر آغاز می شود.
بنا به گفته وی اعتبارهای سه ماهه چهارم این طرح، بصورت ۱۰۰ درصد تخصیص می یابد تا عملیات تكمیلی سد دویرج در فروردین ۹۱ به پایان رسد. دستیار ویژه رییس جمهوری در اجرای طرح های مهر ماندگار، پیش از سفر به دهلران به همراه استاندار از مجتمع پتروشیمی و چندین طرح عمرانی، زیرساختی و تولیدی ایلام بازدید كرد. ۲۷ طرح عمرانی و توسعه ای در حوزه های مختلف استان ایلام در ردیف طرح های مهر ماندگار قرار گرفته است.
*دهلران سرشار از نعمت و ثروت
شهرستان دهلران سر شار از نعمت و ثروت خدا خدادادی است .
محمود عباس زاده مشکینی، استاندار ایلام در بازدید از طرحهای مهر ماندگار شهرستان دهلران گفت: دولت های نهم و دهم طرح های کلیدی و پایه ای مهمی برای جهش دهلران و حرکت این شهرستان به سوی توسعه پایدار اجرا کرده که از جمله آنها طرح های مهر ماندگار است.
استاندار ایلام با بیان اینکه طرح های سد و شبکه های آبیاری و زهکشی دویرج، عین خوش، فکه و دشت عباس در حوزه کشاورزی این شهرستان در قالب مهرماندگار اجرا می شود، گفت: دو طرح دیگر تولیدی و عمرانی شامل کارخانه سیمان و گازرسانی به شهر دهلران از طر حهای مهر ماند گار است که خوشبختانه از پیشرفت مناسبی بر خوردار هستند.
وی افزود: با بهره برداری از سد دویرج۱۱ هزار هکتار ازاراضی کشاورزی پائین دست،‌ مشروب و باعث افزایش تولید، رونق کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان مرزی می شود.
استاندار ایلام گفت: مرزداران شجاع دهلرانی شایسته ارزشمندترین و ماندگارترین خدمات هستند و دولت عدالت محور به همراه مدیریت ارشد استان توجه ویژه ای به این شهرستان سرشار از ثروت و نعمت دارند.
عباس زاده اضافه كرد: دولت با اجرای كارهای زیربنایی و افزایش ظرفیت ها و بسترهای استفاده از منابع آبی، خاك، كشاورزی و نفتی بهترین شرایط را برای توسعه شهرستان دهلران و رفاه حال مردم فراهم كرده است.
اجرای پنج طرح مهرماندگار
فرمانداردهلران نیز با اشاره به اینکه پنج طرح مهرماندگار شامل سه طرح كشاورزی و دو طرح عمرانی و زیرساختی اكنون در شهرستان دهلران درحال اجراست،گفت: بهره برداری از طرح های مهر ماندگار، این شهرستان مرزی را متحول می كند.
بهزاد علیزاده در جریان سفر دستیار ویژه رییس جمهور و استاندار ایلام به دهلران، با بیان اینکه بهره برداری از این پروژه ها موجب رشد و توسعه دهلران در زمینه های اقتصادی و كشاورزی می شود، بر بهره برداری به موقع از شبكه آبیاری و زهكشی دویرج و كارخانه سیمان دهلران تاكید كرد.
وی اظهار كرد: كارخانه سیمان دهلران در مجموع ۴۷ درصد پیشرفت فیزیكی دارد اما فاز اول آن ۹۵ درصد پیشرفت فیزیكی دارد كه بنا به گفته مسئولین اجرایی کارخانه، در فاصله زمانی ۲۲ بهمن تا ۱۵ اسفند سال جاری به بهره برداری می رسد.
فرماندار دهلران همچنین از عملیات اجرایی لوله گذاری ۴۵ كیلومتر از ۱۲۳ كیلومتر طول خط انتقال گاز به دهلران خبر داد و گفت: روزی یك كیلومتر لوله گذاری از این مسیر انجام می شود كه با تدابیر و تمهید لازم درصدد افزایش روزانه دو كیلومتر لوله گذاری برای شتاب بخشی در كار هستیم.
علیزاده ادامه داد: كار لوله گذاری ۱۲۳ كیلومتر از خوزستان به دهلران، خرداد سال آینده به اتمام می رسد. وی ابراز امیدواری کرد خط انتقال و شبكه گاز شهر دهلران نیز همزمان به اتمام برسد.
کنار گذر خواسته ضروری
فرماندار دهلران با تشریح موقعیت جغرافیایی شهر دهلران وقرار گرفتن این شهرستان در مسیر ترانزیت کالا به کشور عراق،‌ گفت: روزانه تعداد زیادی کامیون باری و تریلر حمل محموله های ترافیکی و ترانزیتی، از تنها خیابان اصلی از دل شهر دهلران عبور می کنند که این امر موجب تخریب زیر ساخت های شهر وبروز تصادفات جرحی و فوتی فراوانی شده است.
"علیزاده" خواستار تأمین اعتبار برای جاده كنارگذر دهلران به منظور شتاب بخشی به عملیات اجرایی و بهره برداری این پروژه در آینده نزدیك شد./ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.