يك كارشناس مسائل بين‌الملل گفت: دبير كل سازمان ملل متحد بايد در چارچوب وظایف قانونی از هرگونه جوسازي‌هاي متشنج و بي‌پايه و اساس دوري كند.

"سيد جلال فياضي" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نزديكي مذاكرات ايران و 1+5، اظهار داشت: شانتاژهاي خبري از سوي برخي شبكه‌هاي سیاسی غرب در آستانه هر دوره از مذاکرات ایران و 1+5 عليه فعاليت‌هاي هسته‌اي كشورمان در تلاش براي تحت‌الشعاع قرار دادن مذاكرات ايران با طرف غربي و اختلال در روند اين مذاكرات است.

وي اظهارات اخير دبير كل سازمان ملل متحد در خصوص مذاكرات ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را همچون ديگر كارشكني‌هاي غرب در این پازل دانسته و افزود: اظهارات بان‌ كي‌مون در جهت اختلاف در مذاكرات آتی ایران و 1+5 بيان شده كه اين امر برخلاف جایگاه دبیر کلی وي و همچنين متناقض با مقررات بین‌المللی بوده که بر جایگاه وی و  روند اين مذاکرات تاثیرگذار خواهد بود.

فياضي با تأكيد بر اينكه "بان‌ کی‌مون" باید خود را از این مهلکه‌ که با همكاري ناقضان حقوق بشر و مدعيان صلح جهانی به وجود آمده است، جدا سازد، ادامه داد: این اظهارات بيانگر اراده‌های خصمانه‌اي است كه منشأ همه آنها به لابی صهیوینستی بازمی‌گردد که با موج‌هاي خبري عليه مسئله هسته‌اي كشورمان در تلاش براي ادامه كارشكني‌هاي خصمانه خود هستند.

اين كارشناس مسائل بين‌الملل خاطرنشان كرد: دبير كل سازمان ملل متحد بايد در چارچوب وظایف قانونی خود كه مهم‌ترین آن کمک به تعامل بین‌المللی، ارتقاء ارتباطات بین‌المللی، گسترش صلح جهانی و جلوگیری از هرگونه تنش و مناقشه میان کشورهاست بپردازد و از هرگونه جوسازي‌هاي متشنج و بي‌پايه و اساس دوري كند.

انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار