یک کارشناس فروش محصولات رایانه ای، گفت: شرکت اینتل که به عنوان بزرگترین سهام دار تولید پردازشگرهای کامپیوتر را دارد، ریز مشخصات پردازنده های سری جدید خود را با معماری14 نانومتری به عنوان Haswell را رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

معراج هلشی گفت: این پردازنده ها از جدیدترین چیپست اینتل ملغب به Lynx Point که سری 8 اینتل نام گذاری خواهد شد و پردازنده های آن بر روی سوکت LGA1150 قرار می گیرند، استفاده خواهند کرد.

وی افزود: این پردازنده ها توسط شرکت اینتل به دو دسته تقسیم شده اند؛ دسته اول پردازنده های Desktop و استاندارد هستند که دارای TDP متوسط و سری دوم سری Low End و کم مصرف هستند که برای لپ تاپ ها و تبلت ها تعبیه شده اند که هم دما و مصرف پایین تری دارند.

هلشی در خصوص سری Desktop پردازنده ها، تصریح کرد: این سری از پردازنده ها نیز به دو دسته تقسیم می شوند، سه مدل از پردازنده ها پسوند K را با خود یدک می کشند که این نشانگر باز بودن ضریب پردازنده برای اورکلاک بیشتر می باشد اما پنج مدل دیگر نیز فاقد این قابلیت هستند و فقط با استفاده از تکنولوژی Turbo Boost در هنگامی که پردازنده تحت Load قرار می گیرد مقدار فرکانس آن ها به واسطه افزایش ضریب پردازنده در حالات خاصی از سیستم، به صورت اتوماتیک افزایش پیدا می کنند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، نگاه ، مشخصات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.