وزیر خارجه امریکا اعلام کرده است که کاهش بودجه اتوماتیک این کشور در آینده باعث خواهد شد که کمک‎های نظامی واشنگتن به رژیم اسرائیل کاهش یابد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، جان کری روز پنجشنبه اعلام کرد که کاهش بودجه که قرار است از یکم مارس به اجرا درآید، احتمالا به کاهش کمک‎های نظامی واشنگتن به رژیم اسرائیل، اردن و مصر منجر خواهد شد.
کری در ادامه خاطرنشان کرد این امر در چنین موقعیت حساسی به تعهدات واشنگتن در قبال امنیت دولت‎های نام برده شده خدشه وارد خواهد کرد.
وزیر خارجه امریکا در ادامه همچنین تصریح کرد، این کاهش بودجه مبلغی معادل ۶/۲ میلیارد دلار را از بودجه وزارت خارجه امریکا و سازمان کمک و توسعه امریکا، حذف خواهد کرد.
بر اساس نامه‎ای که از جانب جان کری نوشته شده است، این کاهش بودجه مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار را نیز از محل کمک‎های بشر دوستانه امریکا و همچنین بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار را نیز از محل کمک به بهداشت جهانی برای مبارزه با ایدز و مرگ و میر کودکان حذف خواهد کرد.
وی در این نامه همچنین یادآور شده است که کاهش بودجه مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار را نیز از محل کمک‎های امنیتی امریکا به دیگر کشورها حذف خواهد کرد.
دمکرات‎های امریکایی در سنای این کشور از افزایش ۱۱۰ میلیارد دلاری مالیات و طرح کاهش بودجه حمایت کرده‎اند ولی این درحالی است که جمهوری‎خواهان این طرح را رد کرده‎اند. رژیم اسرائیل سالانه حدود ۳ میلیارد دلار کمک نظامی از امریکا دریافت می‎کند.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار