بولنت اسين اوغلو معاون حزب کار ترکيه تاکيد کرد ترکيه به پل نخست انتقال سلاح و تروريسم به سوريه تبديل شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري سوريه، اسين اوغلو با انتشار مقاله اي در پايگاه اينترنتي اولوصال باکيش ترکيه اعلام کرد با موفقيت ارتش سوريه در مبارزه با گروههاي تروريستي و پاکسازي اين کشور از وجود تروريستها، اين پديده به خود ترکيه منتقل خواهد شد.

وي گفت: وزير امور خارجه ترکيه که از بيست و پنج ماه پيش تاکنون اقدام به صدور تروريسم و سلاح به سوريه کرده است در واقع گامهايي در جهت تقويت شبکه القاعده و جبهه النصره در ترکيه برداشته است.

وي تصريح کرد شهرهاي ترکيه به کارگاههايي براي ساخت بمب و گلوله و توليد ديگر تجهيزات نظامي و جنگي تبديل شده است و  ترکيه اين تجهيزات را به سوريه ارسال مي کند.

اين نويسنده با اشاره به اظهارات اخير ويکتوريا نولاند سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا در خصوص آمادگي کشورش براي حمايت از گذرگاه مرزي جيلو گوزو در ترکيه افزود: مرز ترکيه به اندازه کافي تحت کنترل امنيتي قرار ندارد. 

ياريش يارکاداش يک نويسنده و خبرنگار ترکيه نيز تاکيد کرد پايداري دولت سوريه و دفاع از وطن و مخالفت با تسليم در برابر امپرياليسم به شکست طرح امريکا در تشکيل خاورميانه جديد منجر شده است.


برچسب ها: ترکیه ، تروریسم ، سوریه ، سلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار