رئیس دانشگاه ارومیه گفت: پژوهش های علمی در سطح استان آذربایجان غربی در سال اخیر 70 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه طی مراسمی با حضور دکتر ابوالفضل حسنی مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم ، معاون استاندار آذربایجان غربی ، فرماندار ارومیه ، رئیس دانشگاه ارومیه و جمعی از اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه ، بیست و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گرامی داشته شد .

در این مراسم دکتر حسن صدقی رئیس دانشگاه ارومیه با ارائه گزارش عملکردی از پیشرفت بخش های مختلف این دانشگاه از سال 84 تاکنون اظهار داشت : بر اساس رتبه بندی وبومتریکس، دانشگاه ارومیه رتبه اول رشد در بین دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جایگاه هشتم در میان دانشگاه های دولتی وجایگاه یازدهم در میان دانشگاه های سراسر کشور را کسب نموده و همچنین این دانشگاه به عنوان عضو هیئت امنای فناوری منطقه یک کشور انتخاب شده است .

وی همچنین راه اندازی دانشکده اقتصاد و مدیریت، گسترش فضای آموزشی دانشکده منابع طبیعی، احداث و بهره برداری از مجتمع آموزش عالی شهید باکری میاندوآب، راه اندازی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، احداث ساختمان جدید دانشکده های ادبیات و علوم انسانی، اقتصاد و مدیریت در پردیس نازلو را از مهمترین طرح های انجام شده در دانشگاه ارومیه عنوان کرد.

دکتر صدقی افزود: احداث ساختمان های جدید دانشکده فنی خوی و دانشکده فنی و مهندسی در پردیس نازلو، توسعه فضای آموزشی، پژوهشی، رفاهی دانشکده کشاورزی و تاسیس دانشکده ادبیات مهاباد نیز از دیگر طرح های به اتمام رسیده در دانشگاه ارومیه از سال 84 تا کنون است.

رئیس دانشگاه ارومیه در ادامه ، تاسیس و راه اندازی پژوهشکده نانو فناوری، بهره برداری و تجهیز پژوهشکده زیست فناوری وتاسیس پارک علم و فناوری دانشگاه ارومیه با 40 شرکت فعال و با اختصاص بودجه از محل در آمد اختصاصی دانشگاه را از دیگرطرح های توسعه آموزشی دانشگاه ارومیه بر شمرد.

وی همچنین پذیرش دانشجوی خارجی در مقاطع ارشد و دکتری بخصوص در دانشکده ادبیات و پذیرش 86 دانشجوی ممتار بدون کنکور را از اقدامات دانشگاه ارومیه در راستای توسعه آموزشی عنوان کرد.

رئیس دانشگاه ارومیه در ادامه افزود : اگر بودجه لازم برای پروژه احداث ساختمان جدید دانشکده های هنر و دامپروری تامین شود، دانشگاه به چشم انداز 20 ساله خود در سال 1404 می رسد.

دکتر صدقی در بخش دیگری از سخنان خود ، با اعلام افزایش 70 درصدی انجام پژوهش های علمی درسطح استان آذربایجان غربی در سال اخیر گفت: راه اندازی پردیس دانشگاه ارومیه برای پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با بیش از 56 رشته تخصصی باعث رشد و تقویت رابطه علمی و فرهنگی دانشگاه ارومیه با مراکز آموزش عالی کشور های همسایه وپذیرش دانشجو از این کشور ها می شود.

وی همچنین ازافزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه از 4 مگابایت در ثانیه به 70 مگابایت در ثانیه و راه اندازی اینترنت وایرلس در پردیس نازلو دانشگاه ارومیه خبرداد.

رئیس دانشگاه ارومیه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تبیین دین و فرهنگ در محیط دانشگاهی و افزایش چهار برابری بودجه فرهنگی طی چهار سال اخیر گفت: در این راستا طی سال های اخیر تاسیس شعبه کانون مهدویت را در مراکز آموزش عالی شاهد بودیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده های شهیدان غفاری آذر و رامیان از دانشجویان شهید دانشگاه ارومیه تجلیل شد/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.