طرح توسعه مخازن فرآورده های نفتی اسکله نفتی خلیج فارس در بندرعباس با 85 درصد پیشرفت در دست اجراست.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : طرح توسعه مخازن فرآورده های نفتی با سرمایه گذاری 180 میلیارد تومانی بخش خصوصی از سال 84 آغاز شده است.

صفایی افزود: با بهره برداری از این طرح ، ظرفیت صادراتی این بندر تا پایان امسال به دو و نیم میلیون تن انواع فرآورده های نفتی افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: اکنون یک و نیم میلیون تن انواع فرآورده های نفتی از بندر نفتی خلیج فارس صادر می شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با بهره برداری از این بندر نفتی 32 هکتاری ، انواع فرآورده های نفتی مانند قیر ، مازوت ، نفت کوره و گازوئیل به کشتی ها تحویل داده می شود.

صفایی افزود: در 9 پست اسکله این بندر با هزار 275 متر طول و بیش از 8 متر آبخور شناورهایی با ظرفیت 10 هزار تن می توانند ، پهلو بگیرند .

وی تصریح کرد: تا پیش از سال 84 ، ظرفیت بندر نفتی خلیج فارس تنها20 هزار متر مکعب بود و بیشتر فرآورده های نفتی مورد نیاز کشتیها از طریق بندر فجیره امارات عربی متحده تأمین می شد.

بندر نفتی خلیج فارس در شرق مجتمع بندری شهید رجایی بندر عباس واقع است و سوخت رسانی ، صادرات و ترانزیت فرآورده های نفتی از این بندر صورت می گیرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : مرحله نخست طرح توسعه مخازن نفتی بندر نفتی خلیج فارس تا پایان امسال به بهره برداری می رسد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.