برآورد هزینه بازسازی و تعمیرات بیمارستان قدیمی 120 درصد، یعنی 20 درصد بیشتر از هزینه ساخت تاسیس بیمارستان جدید است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ مهندس کلانتریان، مدیر کل دفتر منابع فیزیکی وزارت بهداشت در کنفرانس مدیریت مصرف انرژی در مراکز بهداشتی درمانی که امروز 28 بهمن در سالن همایش های رازی برگزار شد گفت: در مطالعه ای که انجام دادیم حدود 88 درصد بیمارستان های کشورمان فرسوده هستند و 67 درصد نیز ارزش بازسازی ندارند.

وی افزود: یعنی ما باید به سمت جایگزین کردن بیمارستان های قدیمی به بیمارستان های جدید حرکت کنیم و تعمیرات مقرون به صرفه نیست.

وی با بیان این که 70 هزار تخت بیمارستانی در این دولت مصوب شده است تصریح کرد: 16 هزار تخت به بهره برداری رسیده و 36 هزار تخت نیز در حال ساخت بوده و الباقی در مراحل طراحی و تامین اعتبار است.

کلانتریان با بیان این که 40 درصد بیمارستان ها را تاسیسات آن تشکیل می دهد عنوان کرد: باید به سمت تاسیسات جدید برویم.

وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم در چند بیمارستان عملیات بهسازی و ترمیم را انجام دهیم ولی برآورد هزینه 120 درصد بود یعنی 20 درصد بیشتر از هزینه ساخت یک بیمارستان جدید بود.

کلانتریان افزود: ما برای هر کاری اعتبار خرج می کنیم الا در بحث سلامت، باید دولت و بخش خصوصی را توجیه کنیم که اعتبارات را در بخش سلامت هزینه کند دو سال پیش دولت برای بازسازی مدارس 4 هزار میلیارد تومان هزینه کرد، اگر 10 هزار میلیارد اختصاص دهد کار ما نیز پیش خواهد رفت.

وی با بیان این که اعتبارات بخش خصوصی را باید به سمت ساخت بیمارستان ها بکشانیم گفت: مسیر دیگری در این زمینه حضور خیرین است که باید از آن ها برای سرمایه گذاری در بخش سلامت استفاده کنیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار