استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اقدام خبرگزاری مهر در تکریم نقد و نقدپذیری، کار ابتکاری و نویی بود که می تواند بسترساز ایجاد فرهنگ نقدپذیری در جامعه شود تا ضعفها و نقصها درفضایی پر از صفا و صمیمیت مطرح گردد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سید حسین صابری  افزود: لازم است بقیه رسانه ها نیز به این مدل عمل کرده و این را منحصر به کشور و استانها نکنند و این برنامه شایسته در شهرستانها هم اجرا شود.

وی اظهار داشت: امیدوارم شایستگی این عنوان را داشته باشم و علاوه بر تداوم نقدپذیری، این فرهنگ را به دیگران هم منتقل کنم.

صابری تاکید کرد: باید بتوانیم از همه نقد ها حتی نقدهایی که ناشی از سهل انگاری، بی اطلاعی و یا خدای ناکرده تخریب هستند، در جهت مثبت و اصلاح امور و برای ارتقای کمی و کیفی خدمت رسانی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: هیچ انسانی عاری از خطا نیست و هرچه حجم عملیات اجرایی یک مدیر بیشتر باشد، احتمال وجود ضعف و نقص در کار او بیشتر است.

مدیر نقدپذیر موفق تر خواهد بود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: به دلیل اینکه هر انسان عاقلی به خصوص در مسئولیت های گسترده و پر حجم به دنبال رفع ضعف ها و نقصهاست، بر این اساس برای تحقق این امر، بهترین راه نقدپذیری است و هرچه یک مدیر نقدپذیرتر باشد، موفق تر خواهد بود.

وی با تقسیم بندی نقد به تخریبی و سازنده، گفت: در نقد تخریبی وجدانهای بیدار قضاوت می کنند و مشکلی ایجاد نمی شود.

صابری افزود: نقد سازنده هم به نفع مدیر خواهد بود زیرا بدون اینکه هزینه ای متحمل شود، دیگران ارزیابی دقیقی از او به عمل می آورند تا ضعفهایش را برطرف و در جهت خدمت رسانی و ارتقای کمی و کیفی کارهایش، بهترین استفاده را از آن بکند.

وی دوعلت نقدگریزی در جامعه را عدم فرصت پاسخگویی دقیق و منطقی و نگرانی ناشی از ایرادگیریها دانست و اظهار داشت: باید یک مدیر نقد را بشنود و پس از جمع آوری اطلاعات و آمار مربوطه، در فرصتی مناسب پاسخگو باشد.

اساندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ نقد و نقدپذیری در جامعه از یک طرف مدیران باید باور داشته باشند که ضعف و نقص وجود دارد و تلاش کنند که از بین برود و از اینکه برخی نقایص گفته می شود، ناراحت نشوند.

وی افزود: نقدکننده هم باید منصفانه و دلسوزانه و مبتنی بر آمار و اطلاعات دقیق انتقاد کند تا علاوه بر تاثیرگذاری، نقد شونده باور کند که این نقد هدیه ای برای بهتر شدن کار اوست./ک

برچسب ها: تکریم ، فرهنگ ، اقدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.