اوباما و فاورو رابطه بسيار نزديکي با هم دارند، فاورو طرفدار تيم Boston Red Sox و اوباما طرفدار تيم Chicago White Sox است. چند سال پيش، در طي مرحله حذفي ليگ فوتبال(راگبي) آمريکا، تيم فاورو، تيم مورد علاقه اوباما را شکست داد. در نتيجه اوباما مجبور شد تا ميز کار فاورو را تميز کند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ اوباما سخنراني‌هاي خود را با اعتماد به نفس بالايي انجام مي‌دهد. رييس‌جمهور آمريکا در اغلب سخنراني‌هاي خود، اظهارات ضد ايراني بي‌پايه و اساسي عنوان مي‌کند.


اما آيا اين حرف‌ها از ذهن خود اوباما تراوش مي‌کنند؟

تمام سخنراني‌هاي باراک اوباما را تيمي متشکل از سياست‌مداران و متخصصان سخنراني‌نويسي انجام مي‌دهند که سرپرستي و هدايت آن‌ها به عهده جواني 32 ساله است.

"جان فاورو" jon Favrerau ""، مدير نويسندگان سخنراني‌هاي اوباما است که بيش از هشت سال تمامي سخنراني‌هاي رييس‌جمهور آمريکا را نوشته است. اوباما وابستگي شديدي به فاورو دارد، به‌طوري که هيچ کدام از سخنراني‌هاي خود را بدون هماهنگي با اين جوان 32 ساله انجام نمي‌دهد.

"شبح اوباما" در زمان دانشجويي در دفتر سناتور جان کري کار مي‌کرد که استعداد وي در نوشتن مقالات هيجان‌انگيز و قدرت قلم وي براي متقاعد کردن مخاطب نمايان شد.

در زير به بخش‌هاي مهمي از زندگي شخصي و کاري جان فارو اشاره شده است:

*سرپرست نويسندگان سخنراني‌هاي اوباما متولد 1 ژوئن سال 1981 است.

*وي فارغ‌التحصيل رشته علوم سياسي از دانشگاه "College of the Holy Cross" است. 

*فاورو دستيار نويسنده سخنراني کمپين انتخاباتي "جان کري" در سال 2004 بود.

*فاورو در حالي که براي کمپين "جان کري" همکار مي‌کرد، با اوباما آشنا شد.

*اوباما از فاورو به عنوان مرد "ذهن‌خوان" Mind Reader ياد کرده است.

*فاورو نوشتن سخنراني اوباما در مراسم تحليف سال 2008 را به عهده داشت.

گاردين درباره پروسه نوشتن سخنراني‌هاي اوباما مي‌نويسد: در اولين ساعات ملاقاتشان، اوباما ديدگاه خود درباره سخنراني مراسم تحليف را عنوان کرده و فاورو در رايانه خود نکته برداري مي‌کرد. آقاي "ذهن‌خوان" هفته‌ها روي اين پروژه کار کرد. تيم او با تاريخ‌‌نگاران و نوسيندگان سخنراني بسياري مصاحبه کرده، دوران‌هاي بحران آمريکا را مطالعه و به ساعت‌ها سخنراني روساي جمهور قبلي آمريکا به دقت گوش دادند.

*به گزارش واشنگتن‌پست، فاورئو در زمان کمپين انتخاباتي اوباما در سال 2008 صبح‌ها ساعت 5 از خواب بيدار مي‌شد و تا 3 صبح فردا کار مي‌کرد.

اوباما در سال 2005، زماني که عضو سنا بود با جان فاورو مصاحبه کرد، در ابتدا تمايلي نسبت به رزومه کاري فاورو نشان نداد، اما فاورو در مصاحبه خود با اوباما به وي مي‌گويد:

"سخنراني خوب مي‌تواند به دايره طرفداران شما بيافزايد. شما چطور به يک فرد طبقه متوسط خواهيد گفت که من اينجا هستم؟ من صداي تو را مي‌شنوم؟ ما مي‌توانيم در يک مسير مستقيم حرکت کنيم. فقط به من يک شانسي بدهيد".


مشاور ارشد اوباما آقاي ديدو آکسرلود David Axelrod درباره فاورو گفته است: باراک به او و حرف‌هايش اعتماد کن.


آيا اوباما ميز کار فاورو را تميز مي‌کند؟

به گزارش نيويورک‌تايمز، اوباما و فاورو رابطه بسيار نزديکي با هم دارند، فاورو طرفدار تيم Boston Red Sox   و اوباما طرفدار تيم Chicago White Sox است. چند سال پيش، در طي مرحله حذفي ليگ فوتبال(راگبي) آمريکا، تيم فاورو، تيم مورد علاقه اوباما را شکست داد. در نتيجه اوباما مجبور شد تا ميز کار فاورو را تميز کند.  

*مجله People، فاورو را در ميان 20 جوان حرفه‌اي برتر دنيا در سال 2012 قرار داد.

*شعار معروف اوباما در انتخابات سال 2008 با نام ما مي‌توانيم " yes, we can"، ايده فاورو بوده است.    

جان فاورو " کاخ سفيد" را به مقصد "هاليوود" ترک مي‌کند

به گزارش ديلي‌ميل، هفته گذشته نويسنده اصلي متن سخنراني‌هاي اوباما اعلام کرد که قصد ترک کاخ سفيد را داشته و بنا دارد شانس خود در فيلم‌نامه نويسي هاليوود را امتحان کند. قرار است فاورو تا اول مارس سال جاري کاخ سفيد را ترک کند.

جايگزين فاورو کيست؟


"کادي کينان" ""Cody Keenan

"کادي کينان" دستيار و معاون جان فاوروو است. وي پيش از اين متن سخنراني باراک اوباما در مورد حادثه حمله به "گابريل گريفوردس" نماينده کنگره در شهر توسن آريزونا را نوشته بود که 6 کشته به همراه داشت. اين سخنراني از پربازتاب‌ترين سخنراني‌هاي اوباما در طول رياست‌جمهوري وي بود که تحسين بسياري را برانگيخت.

کينان 32 ساله مديريت تيم نويسندگان سخنراني سالانه اوباما در کنگره که هفته گذشته برگزار شد را بر عهده داشت.

کينان که فارغ‌التحصيل رشته علوم انساني از دانشگاه Northwestern است، کار خود را با کمپين اوباما در سال 2007 آغاز کرد.


کينان در يک مهماني کاخ سفيد خود را به شکل دزدهاي دريايي درآورده است

وي اعتقاد دارد: کار ما مثل مشق شب است. ممکن است شبي را به خاطر آن نخوابي و بايد پروژه را خيلي زود به معلم خود تحويل بدهيد. وقتي که کار را به او تحويل داديد او تشخيص مي‌دهد که خوب يا بد است.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سید عباس
۲۰:۵۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۱
پس خبر ندارید که مقامات داخلی هم .............
Iran (Islamic Republic of)
حسین ایرانی
۱۷:۱۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
این چه رئیس جمهوری است که حتی سخن گفتنش را هم از دیگری باید یاد بگیرد، و متن های از پیش آماده توسط دیگران را به عنوان سخرانی بخواند؟!!
Iran (Islamic Republic of)
بی درنگ
۱۳:۵۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
جالب بود ممنون
آخرین اخبار