دادستاني فدرال آمريکا عليه نماينده سابق کنگره از ايالت شيکاگو ايراد اتهام کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، به نوشته روزنامه اينترنتي روسي لنتا جسي جکسونِ پسر و همدستي که نامش فاش نشده به تباني و اختلاس هفتصد و پنجاه هزار دلاري از صندوق انتخاباتي متهم شده اند. 
وي در بيانيه اي اعلام کرد مرتکب اشتباه شده ولي اشاره اي به اين موضوع نکرده است که آيا قصد اذعان به قصور خود و همکاري با بازجويان را دارد يا خير.
بر اساس اين گزارش دادستاني فدرال عليه ساندرا همسر جکسون هم ايراد اتهام کرده که به ارائه داده هاي جعلي در زمان تنظيم اظهارنامه مالياتي همراه همسرش مظنون است. 
دادستاني فدرال تحقيقات مربوط به پرونده اختلاس جکسون را از اکتبر 2012 شروع کرده است. جکسون اواخر نوامبر از سمت نمايندگي کنگره استعفا داد و دليل تصميم خود را مشکلات جسماني ناميد. 
وي که پسر يک حقوقدان بسيار معروف آمريکايي است از سال 1975 يعني در سن سي سالگي عضو  کنگره شده و سالها يکي از خوش آتيه ترين سياستمداران جوان محسوب مي شد. ولي از سال 2000 به بعد نام وي در چند جنجال بزرگ مربوط به فساد مالي شنيده شد. 
به ويژه در سال دو هزارو هشت رسانه هاي آمريکا مطالبي در خصوص پيشنهاد يک ميليون دلاري وي به رود بلاگويويچ فرماندار ايلينوي به منظور اعلام نامزدي او براي سمتي در سنا منتشر کردند که پس از انتخاب اوباما به عنوان رئيس جمهور خالي مانده بود. در پي اين جنجال بلاگويويچ سمت خود را از دست داد و به چهارده سال زندان محکوم شد.







برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، فدرال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار