معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای برنامه «بسیج سلامت نوروزی» همزمان با آغاز ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، علیرضا مصداقی نیا طی ابلاغی به روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به نزدیکی ایام تعطیلات نوروز و افزایش فعالیت برخی از مراکز و اماکن عمومی همچون مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی بهاره، مراکز اقامتی، تفریحی، گردشی و تاریخی، خواستار افزایش و تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی هدفمند بر این گونه مراکز و اماکن خاص شد.

وی با اشاره به دستورالعمل برناه بسیج سلامت نوروزی تأکید کرد: در راستای حفظ سلامت مسافران نوروزی و با توجه به برگزاری همه ساله برنامه «بسیج سلامت نوروزی» از سال های گذشته، به منظور حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و تأمین و ارتقای ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه و بهداشت آب، این برنامه برای تعطیلات نوروزی سال 92 نیز تحت مسئولیت همکاران بهداشتی مستقر در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اجرا و گزارش شود.

معاون بهداشت خاطرنشان کرد: همکاران بهداشت محیط باید نسبت به تهیه و تدوین برنامه عملیاتی و اجرای آن از اول اسفند ماه تا 15 فروردین با حداکثر بهره گیری از توان کارشناسی، امکانات و تجهیزات اقدام کنند.

دکتر مصداقی نیا به روسای دانشگاه های علوم پزشکی تأکید کرد: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با ستادهای نوروزی استانداری های، فرمانداری ها و سازمان های راهداری، حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهر سازی مبنی بر همکاری های بین بخشی و تشکیل اکیپ های نظارتی مشترک به منظور نظارت بر مراکز مورد نظر در مجتمع خدمات رفاهی بین راهی از بستر به وجود آمده به نحو مطلوبی به منظور کنترل و ساماندهی مراکز و اماکن مذکور استفاده کنند.

معاون بهداشت یادآور شد: همانند سال های قبل انتظار می رود در سال جاری نیز نسبت به پوشش نظارت مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن حساس و همچنین پوشش نظارتی بر اماکن اقامتی و اماکن بین راهی اقدام شود به طوری که ناظران بهداشتی هر 15 روز یک بار و جمعا سه بار در طول برنامه از این اماکن بازدید کنند./ا
منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.