رئیس گروه مشاوران جوان وزارت صنعت و معدن و تجارت گفت: بسیاری از کشورها از ضعف ما در برند سازی استفاده کرده و روی زعفران و پسته‌ای که فله‌ای صادرات می‌کنیم مارک و برند خود را می‌زنند.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، رضا براتی در همایش برند و تجلیل از برندهای استان‌های مرکزی ایران در اصفهان با بیان اینکه برخی همسویی بین بخش خصوصی با دولت کم است که در حال افزایش این تعاملات هستیم، اضافه کرد: باید سعی کنیم سرمایه‌ها را در بخش‌های سودآور تولیدی جمع کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم از تحریم‌ها به نحو احسن استفاده کنیم و در سال آینده این جشنواره برند را کشوری برگزار کنیم.

رئیس گروه مشاوران جوان وزارت صنعت و معدن و تجارت تاکید کرد: در سال‌های آینده برندهای ایرانی باید جهانی شوند و خود را در بازار دنیا به رخ بکشانند، چرا که ایران همه ظرفیت‌های جهانی شدن تجارت و صنعت خود را دارد.

وی با اشاره به این مطلب که در گذشته سودآوری و سرمایه و نیروی انسانی مهم بود، اظهار کرد: امروز اهمیت برند، نام، نشان و اعتبار تجاری از آن آیتم‌های قبلی بیشتر شده است.

براتی با طرح این سئوال که چرا ما نباید در جمع صد برند برتر دنیا برند داشته باشیم، بیان کرد: ما ظرفیت و مزیت‌های تولید و برند سازی را داریم، تنها باید به جوانان و تولیدکنندگان کشور خودباوری دهیم.

وی اظهار کرد: قبول داریم بین بخش خصوصی صنعت و دولت تعامل کم شده و در سیستم بانک و بیمه هم مشکلاتی است که در فاز بعدی هدفمندی یارانه‌ها حل می‌شود.

مشاور وزیر صنعت و معدن و تجارت گفت: امسال مجوز این همایش را 10 روزه صادر کردیم و سعی می‌کنیم درودل‌های همه اهالی برند را به گوش مسئولان بالاتر هم برسانیم.

وی تصریح کرد: برخی مشکلات به قوانین بر می‌گردد که باید اصلاح شود مثل مالیات‌ها و مسایل بانکی و بیمه‌ای که دولت پیگیر مناسب سازی آنها برای صنعت‌کاران است.

براتی در پایان افزود: در برگزاری نمایشگاه و شرکت دادن برندها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از آنها حمایت کردیم و در صادرات نیز حمایت ما را پشتوانه دارند./ا
برچسب ها: مشاور وزیر ، زعفران ، پسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.