برخي خبرها حاکي از آن است که پنج فيلم مهم که بخت‌هاي مهم فتح گيشه سينما شناخته مي‌شوند، همزمان در نوروز سال آينده روي پرده مي‌روند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، به نظر مي‌رسد مقدمات و حاشيه‌هاي اکران نوروز امسال به اندازه سال گذشته جنجالي از آب درمي آيد شايعاتي که درباره ترکيب اکران عيد 92 به گوش مي‌رسد.

 در صورتي که رنگ واقعيت بگيرد يکي از نفس‌گيرترين ماراتون‌هاي سينمايي اين سال‌ها را رقم مي‌زند، از مدتي قبل نام سه فيلم «برف روي کاج‌ها»، «پل چوبي»و «رسوايي» به عنوان گزينه‌هاي قطعي اکران نوروزي به گوش مي‌رسند.

در يکي دو روز اخير «حوض نقاشي» و «هيس! دخترها فرياد نمي‌زنند» همه به عنوان گزينه‌هاي اصلي معرفي شده است، اگر واقعا اين پنج فيلم در کنار هم اکران شوند، دو فيلم برگزيده تماشاگران جشنواره سيم در کنار سه فيلم برگزيده تماشاگران جشنواره سي و يکم کنار هم قرار مي‌گيرند.

 از سوي ديگر بايد به اين نکته توجه کرد که در پايان جشنواره امسال از «هيس.....»، «رسوايي» و «حوض نقاشي» به عنوان اصلي‌ترين شانس‌هاي کسب عنوان فيلم پرفروش اکران 92 ياد شده است.

دو فيلم ديگر هم از آثار خبرساز توليد شده در سال 90 هستند که تا به حال مجوز نمايش نداشته‌اند و به نظر مي‌رسد اکران عيد آخرين فرصت نمايش آن‌هاست چون بعيد است در فضاي سياسي اجتماعي اواخر بهار 92 که به انتخابات رياست جمهوري منتهي مي‌شود فضايي براي اکران «پل چوبي» و «برف روي کاج‌ها» فراهم باشد.

نکته مهم اين است که اگر اين فيلم‌ها همزمان اکران شوند چه اتفاقي براي گيشه سينما رخ مي‌دهد، ظرفيت نمايش فيلم در کشور محدود است و اين فيلم‌ها به دلايل مختلف جزو پراميدترين آثار در نوبت اکران هستند.

 خطري که وجود دارد، قرباني شدن همه اين فيلم‌ها و فروش کمتر از انتظار براي آن‌هاست، پخش کنندگان هر پنج فيلم مي‌کوشند بيشترين سالن سينما را براي نمايش در اختيار بگيرند و احتمالا اين رقابت باعث مي‌شوند نسبت به حالت نرمال، سينماهاي کمتري به هر يک از اين فيلم‌ها برسد.

 از سوي ديگر هر پنج فيلم داستان‌هاي جدي دارد و فضاي کلي‌شان غمگين و ناشاد است، براي اکران نوروز که سنت يک دهه گذشته نمايش فيلم‌هاي شاد و کمدي بوده است، اين ترکيب پنج تايي ريسک بزرگي است.

 هر چند که يکي از افراد مسئول در شوراي صنفي نمايش که وظيفه نظارت بر ترکيب اکران و عقد قرار داد ميان صاحبان فيلم و سينمادارها را دارد، مي‌گويد: هنوز اکران هيچ فيلمي قطعي نشده است، اگر در صورت پافشاري پخش کنندگان چاره‌اي باقي نماند.

«حوض نقاشي» از توليدات حوزه هنري است و اگر شوراي صنفي نمايش با اکران اين ملودرام تلخ در نوروز مخالفت کنند، بعيد نيست ماجراهاي اکران 91 تکرار شود.

مجموعه متغيرهايي که در اکران نوروز 92 تاثيرگذار است مي‌تواند يکي از عجيب ترين وقايع سال‌هاي اخير در حوزه سينما را رقم بزند و براي نخستين بار پنج شانس مهم فروش را به رقابت سخت و نفس گير با يکديگر بفرستد در اين شرايط پيش‌بيني درباره موفقيت اين فيلم‌ها بسيار سخت خواهد بود.

منبع: هفت صبح

انتهای پیام/
برچسب ها: فیلم ، اکران ، بخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۲۱:۰۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
بچه‏ ‏ها‏ ‏دمتون‏ ‏گرم