مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: 100درصد آسانسور‌هایی که پس از سال 1383 در استان اصفهان نصب شده‌اند دارای تأییدیه استاندارد هستند و بقیه نیز باید با تاییدیه استاندار نصب شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،غلامحسین شفیعی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه در ابتدای فعالیت خود در اصفهان عنوان کرده‌اید که استاندارد‌سازی آسانسور‌ها را دنبال می‌کنید، تاکنون چه اقداماتی را در این زمینه انجام داده‌اید، اظهار کرد: فعالیت‌های بسیاری در این زمینه در استان اصفهان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: پس از سال 1383 صدور پروانه ساختمان‌ها در اصفهان منوط به برخوردار بودن ساختمان‌ها از تأییدیه ایمنی آسانسور‌ها است و بدون داشتن این تأییدیه پروانه پایان کار برای ساختمان‌ها صادر نمی‌شود.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با تاکید بر اینکه تمام آسانسور‌هایی که پس از سال 1383 در استان اصفهان نصب شده‌اند دارای تأییدیه استاندارد هستند، تصریح کرد: این آسانسور‌ها از نظر ایمنی مشکلی ندارند.

وی با بیان اینکه البته تمام آسانسور‌ها باید به منظور کنترل دارای قرارداد حفظ و نگهداری باشند، ادامه داد: قطعات آسانسور‌ها پس از مدتی فرسوده می‌شوند و مالکان ساختمان‌ها باید برای نسبت به انعقاد قراردادی مبنی بر حفظ و نگهداری آسانسور ساختمان خود اقدام کنند.

شفیعی با اشاره به اینکه اما اکثر استاندارد‌هایی که پیش از سال 1383 نصب شده‌اند غیر استاندارد هستند، تاکید کرد: مالکان ای ساختمان‌ها باید با مراجعه به اداره استاندارد نسبت به استاندارد‌سازی این آسانسور‌ها اقدام کنند.

وی غیر‌استاندارد بودن آسانسور‌ها را بسیار خطرناک دانست و افزود: احتمال خطر آسانسور‌های قدیمی بسیار بیشتر از آسانسور‌هایی است که به صورت جدید در ساختمان‌ها نصب می‌شوند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه همچنین مقرر شده است که استاندارد بودن آسانسور‌ها برای استفاده یک فرد معلول نیز مورد توجه قرار بگیرد، گفت: اما آسانسور‌های بسیار کوچک مانند آسانسور‌های دو نفره قابل استفاده برای یک معلول ویلچری نیست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.